ejalh

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Em - 16 mars 2012 20:34

Men min stubin var inte lång inatt. Den här veckan har A sovit inne hos oss. Pga av sin feber så har han sovit ganska oroligt. Så för att vi skulle slippa sova som ostbågar i soffan i hans rum så blev lösningen att han fick sova hos oss. Nu ångrar jag mig. Natten till idag bestämde jag mig för att nu skulle han sova i egen säng hela natten. Men nej då. Han somnade som vanligt i sin egen säng. Klockan 23 vaknade han, som vanligt. Innan så har det varit nu som vi tar med honom in till oss. Men nu satte jag mig med honom i famnen och fick honom att somna om. Skönt!!

Men man ska inte pusta ut för fort. Kl 2,30 inatt vaknade han igen. Gick in till honom och satte mig med honom i knät i hans soffa. Efter att ha bråttats med honom i ca 45 min kommer sambon in och A tystnar direkt. När sambon sedan går ut så blir sonen ännu mer hysterisk. Det slutar med att jag slänger in honom till sambon, går in på toa och bara skakar av frustation. För när sonen hamnade hos pappa så tystnade han.

Det kändes så otacksamt. Här sliter man för att han ska ha det bra och så är det bara pappa som duger. När jag sedan kröp ner i sängen så rullade A intill mig och sen sov vi gott ända till 9 i morse.


Nu börjar jag fundera på om jag har gjort fel tidigare. Jag har alltid känt mig nöjd med att A aldrig har sovit i vår säng, utan han har sett den som en lekplats. Men nu när han har kommit på hur skönt det är så kanske vi aldrig får honom därifrån. Det är ju så retfullt att han somnar i sin säng, men ska vara i vår sedan. Men jo, jag vet att vi kan komma tillbaka till det vi hade. Det är bara att vara konsekvent och sluta att ta in honom till oss. Och nu när det är helg så ska det väl gå att hålla sig. Nu ska ju ingen upp till något jobb som man måste vara pigg på.


Håll tummarna för oss i natt!!!

Av Em - 16 mars 2012 20:16

Nu är jag less på att sitta hemma. Klättrar snart på väggarna. Sonen likaså. Tyvärrs ska vi vara hemma imorgon med. Tänkte att han får vara hemma och verkligen krya på sig innan han går tillbaka till dagis.

Idag har jag äntligen fått tummen ur och städat här hemma. Väntar dock med dammsugningen tills sonen har vaknat. Han gillar ju "brummen". {#}


Jag måste erkänna en sak. Jag har köpt mig en iPhone. Jag trodde aldrig att jag skulle göra det. Tycker ju att det är så tråkigt när alla har likadana telefoner. Men jag gav mig. Och jag måste säga att jag använder den faktiskt. Jag använder nätet, jag har laddat ner ett par appar och jag är faktiskt nöjd med den. Jo, jag är nog lite förvånad över mig själv. Men nu är det gjort och jag är med i iPhone-träsket... {#}


Nähä, ska se om jag hinner läsa lite innan sonen vaknar.

Av Em - 16 mars 2012 20:15

Ja, inte blev det någon träning denna vecka. I måndags hade jag bara ingen lust att åka till cirkelfysen kl 20 när har jade varit hemma hela dagen. Så det passet avbokade jag. Sen hade jag inget spinningpass inbokat på onsdagen eftersom det var meningen att jag skulle jobba kväll. När det sen visade sig att jag var hemma hela dagen så fanns inga platser. Eller jo, 2 st drop-in, men motivationen var som bortblåst.


Tog mig en promenad i tisdags ner till stan fram och tillbaka. Och även om det får pulsen att öka så känns det inte såååå ansträngande.


Men på måndag är cirkelfysen inbokad igen. Och på onsdag blir det spinning igen. Ser fram emot det. Jag förmodar att bristen på träning denna vecka kan vara en bidragande orsak till att jag har varit lite deppig idag. Men ett lätt träningspass i form av en ordentlig städning gjorde humöret gott....


Har en kompis, Sandra, som är jätteduktig med träning. Man blir både avundsjuk och motiverad av att läsa om all hennes träning. Det är synd att vi jobbar så olika och att vi tränar på olika gym. Annars hade jag gärna tränat med henne. En annan kompis, Bea, kämpar på med sin träning också. Skulle gärna träna med henne med, men samma sak där; vi tränar på olika gym. Tråkigt!!!

Om jag inte minns fel så hade jag i alla fall gått ner 3 kilo när jag var hos mig diabetessjuksköterska sist. Dock hade jag höjt mitt långtidsvärde. Men men, det är bara att ta en dag i taget. Med början på måndag  {#}   Har ju trots allt smält i mig en semla precis.....

Av Em - 16 mars 2012 20:12

Det har varit två långa veckor nu när jag inte har kunnat blogga. Skönt att vara tillbaka.


Dock har det inte hänt sååå mycket. Vi var på tippen med en massa skräp för ett par helger sen. Såå skönt!! Nu kunde vi äntligen sätta igång med att börja renovera sonens nya sovrum. Skönt att få renovera från grunden denna gång. Det gjorde vi inte i hans nuvarande rum. Åh, det ska bli så kul. Dagen efter vi var på tippen åkte vi till IKEA. Åh, en massa idéer fick man. Men som vanligt när jag åker till IKEA så kommer jag hem medfärre saker än vad jag planerade.


I veckan har jag varit hemma och VABbat. A fick plötsligt hög feber i fredags kväll och sen har den hållt i sig hela veckan. Igår såg vi en ljusning då han baera hade 36,1. Idag har han legat på 37-38 och nu på kvällen var det  38,1. Ringde till jobbet och vabbade resten av veckan. Härlig vecka att vabba på förresten. Ingen aptit har han haft heller. Först i dag åt han allt jag lade upp på tallriken till middag. Nu hoppas jag att han kryar på sig så att jag och sambon kan gå på min personalfest på lördag. Håll tummarna!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards