ejalh

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Jaaaaa

Av Em - 17 mars 2012 13:09

Inatt sov A hela natten. Helt underbart. Han ville dock inte somna som han brukar. Jag fick gå in till honom igen och sitta med honom si så där 30 min. Han somnade inte hos mig, men han verkade varva ner mer. Så när jag sedan lade ner han igen, och tog bort böckerna som jag hade höjt sängen med, så verkade han nöjd. Tror att de där böckerna kan ha spökat tidigare nätter. Han har inte kunnat ligga som han vill riktigt. Sen sov han heeeeela natten. Vaknade kl 8 imorse och så var han sitt gamla vanliga jag. Så skönt!!!


Ja, och med hans gamla vanliga jag menar jag: busig, påhittig, boxare och dramaqueen. När han inte får som han vill så sjunkar han ner på knä och grinar. Det är något som han har börjat med de senaste dagarna. Det är rätt roligt att se. Det går fort med. Det räcker med ett "nej" så är han nere på knä. Han kastar saker och slår oss när det inte går som han vill. Jag vet att det är vanligt. Framför allt när de börjar på dagis. Men vad jag har förstått så slåss han inte på dagis. Och det ska vi nog vara tacksamma för. Det är väl nu uppfostran kommer in i bilden....


Idag har vi tagit en lång promenad. Fick med mig sambon med. Shoppade lite kläder till sonen. Råkade köpa en mössa till honom som var lite för stor. Den sitter bra på huvudet. Men när jag kollade lite noggrannare på lappen såg jag att det var storleken för en 8-11-åring. Nu har han något att växa i om inte annat.   


Nu ligger sonen och sover, sambon kollar på tv och jag ska läsa lite. Ikväll blir der personalfest med mitt jobb. Sambon ska med. Farmor och farfar sitter barnvakt. Så det blir en tidig kväll ändå tror jag.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards