ejalh

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Em - 18 mars 2012 19:47

Såå skönt. Det har inte varit min dag idag. Hela dagen har det krypigt i kroppen på mig. Inget har varit bra. A vaknade kl 7,30 och eftersom vi kom i säng kl 12 inatt så kan jag inte riktigt skylla på sömnbrist heller.


A har varit rent ut sagt för jävlig idag. Inget har passat. Han har slåtts, kastat saker, städat halva huset med toaborsten och varit allmänt grinig. Förmodligen har han varit understimulerad. Jag försöker roa honom och leka med honom, men när han kastar alla leksaker, bla på mig, så tappar man till slut lusten att leka med honom. Och jag ska inte heller acceptera att han gör så. Men det är väl förmodligen åldern, och att han är uttråkad. Det ska bli skönt att lämna honom på dagis imorgon. Det blir lite som att få semester när jag kommer till jobbet.


Kom iväg och veckohandlade i förmiddags i alla fall. Och för en liten stund så var faktiskt A lugn. Men väl tillbaka var det samma visa igen. Tänkte han skulle bada ikväll, men som vanligt så sitter han i bljan i 30 sekunder och sen är inte det intressant längre. Jag får trösta mig med att jag hinner tvätta håret på honom och att han blir lite blöt i alla fall.


Ny vecka imorgon och nya tider på jobbet. Spännande med nya öppettider. Men det ska nog gå bra. Jobbar min första stängning på torsdag. Sen har jag även en på lördag. A kommer att vara på dagis måndag (5 tim), onsdag (7 tim) och på fredag (4 tim). En av hans "längre" veckor. Veckan efter blir det bara måndag och onsdag. Och detta betalar man maxtaxan för (1260 kr). Helt sjukt!!! 

Av Em - 18 mars 2012 12:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards