ejalh

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Em - 1 maj 2012 14:22

Sista dagen på denna ledighet. Dem sista dagarna gick ju jättefort. Imorgon väntar det åter jobb. Men jag ska inte gnälla så mycket. Fixade ledigt till helgen igen. Jobbar dock tre helger i juni istället.


Så vad har jag gjort nu då?? Inte så mycket....


Torsdag: Gick inte som jag hade tänkt mig. Då A inte alls ville sova middag så hann jaginte med någon städning alls.


Fredag: Då blev det städning på förmiddagen. Efter att sambon hade slutat jobbet vid lunch så bar det av till IKEA. Gick lite på A6 med. Kom hem med en garderod, hylla, korgar, bestick, tallrikar... en massa helt enkelt. Men, inget som jag inte hade skrivit upp. Måste dock säga att IKEA's app är helt underbar. Kunde göra min inköpslista på den och där såg jag hur många som fanns på lager och vart de låg. Allt som allt så var vi på A6/IKEA i 2 timmar. Det är ganska bra jobbat. Hemma igen så var det bara att börja montera garderob. Kl 21 var vi äntligen klara.


Lördag: Natten gick kanon, med tanke på att sonen hade sovit för första gången i sitt nya rum. Lite svårt var det att somna, men det gick tills slut. På förmiddag gick jag och sonen ner till vårmarknaden på stan medan sambon åkte med skräp till tippen. På stan åkte vi ett litet sightsing-tåg och sen gick vi bort till Maxi. Där mötte sambon upp oss.

   Hemma igen så var det till att ställa i ordning gästrummet och sen dök mamma och hennes gubbe upp. Ett par timmar senare så kom svärföräldrarna och kvällen bestod sedan av grillning och speedway.


Söndag: Började inte så roligt. Regnet öste ner. Men vi tog oss i kragen och tog oss en ordentlig promenad. På eftermiddagen kom solen och det blev lite trädgårdsarbete. Mammas gubbe klippte äppelträdet. Jag hjälpte till så länge som sonen tillät mig.


Måndag: En promenad ner till stan blev det. Lite fika på Oscar´s, mathandling och så hem och njuta av solen. Var ute hela dagen och njöt riktigt ordentligt. Tog oss ner till majbrasan men var hemma ganska snabbt igen.  


Och idag har det inte hänt mycket. Mamma och gubben åkte hem, sambo och jag har tagit reda på alla grenar från äppelträdet. När sonen vaknar så bär det av hem till svärföräldrarna för lite grillning. Imorgon blir det som sagt lite jobb. Sen måste jag välja mellan spinningen och tippen. Vill gärna spinna då jag inte fick göra det förra veckan.


Så, lägesrapporten är avlämnad. Återkommer någon annan dag. 

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards