ejalh

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Em - 13 juli 2012 22:09

Inget märkvärdigt med det. Har jobbat 9 timmar idag. Imorgon jobbar jag stängning och på söndag 10-17. Lite småsurt, men tänker på att det är bara 6 arbetsdagar kvar til semestern.


Men just nu är det bara för jävligt. Sambon har fått jobba över varenda dag sedan i tisdags. Igår så fick faster och kusin rycka ut som barnvakter när sambon inte kunde komma ifrån jobbet. Idag kom han i för sig iväg som han skulle men, han ska ner igen imorgon. Han ska egentligen gå på semester nu. Övriga gänget på jobbet gick på semester i måndags. Sambo har skjutit på sin en vecka medvetet. Men igår så blev en av killarna ringd och fick komma och jobba. Jag blir så förbannad. På deras chef, på killarna och på sambon. På chefen för att han beter sig som ett arsle. På killarna och på sambon för att de ställer upp fast de inte får någonting för det. Aldrig något tack, ingenting. Bara mer krav. Sambon har sagt länge att han ska byta jobb och nu börjar jag känna att det är den enda utvägen, trots mindre lön, för att vi ska kunna ha ett fungerande familjeliv.


Min far och hans tjej kom idag till vår lilla stad. De bor på campingen i sin lilla husvagn. De var här och grillade när jag kom hem. Så jag hann träffa dem några timmar innan jag skjutsade hem dem. Men imorgon ska vi hitta på något igen. Det tråkiga är att vi inte kan umgås allihopa. Men vi får se hur dagen utvecklar sig.


Idag  gick A sista dagen på det tillfälliga dagiset. Och idag gick det riktigt bra. Han hoppade ner och sprang och lekte utan ett ord idag. Och han sov. Han har lärt sig en del namn på barn och fröknar. Och så ska han inte vara där mer nu. Min lilla gosunge.


Nej, gå och sova lite kanske.... So long....

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards