ejalh

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Em - 15 juli 2012 20:23

Den här helgen har jag verkligen fått jobba med mitt kontrollbehov. Eller jobba och jobba... Helt plötsligt hade jag ingen kontroll och det var inget jag kunde göra åt det. Vaknade bland annat på fredagen och mådde skit. Hade nästan panikångest och var helt förvirrad. När jag kom till jobbet så blev det lite lättare. 


På lördagen sen så var jag, A, pappa och hans sambo iväg och spelade minigolf. Det gick väl så där med en 2-åring. Vid halv tre åkte jag för att hämta sabon på jobbet. A var hemma med morfar och hans sambo. Nere på sambons jobb visar det sig att han inte var klar. Jag åker förbannad till jobbet, började kl tre, med absolut ingen kontroll över hur det går hemma och hur sambon ska lösa detta. Var så nära på att sjukskriva mig när jag kliver innanför dörren på jobbet. Jag var inte människa förrän efter en timme. Såå arg jag var. A hade dessutom haft en orolig natt så han hade sovit inne hos oss, och det innebär att vi inte sover ordentligt heller.


Men idag har det gått bättre. Vi fick sova till 8, vilket är väldigt ovanligt i detta hem. Jag åkte till jobbet och sambon och sonen åkte hem till farmor. Efter jobbet så blev det lite handling, pizza till middag och nu väntar jag på att sonen ska somna.


Sambon är his grannen. De ska låna vår bil ett par dagar. De har hyrt en husvagn, men har ingen dragkrok. Just nu håller grannen på att städa ur vår bil. Ärligt talat känns det lite olustigt. Om inte annat för att vi sällan umgås längre. Jag träffar min kompis som bor 4 mil utanför stan oftare än jag träffar grannarna. Men när de behöver låna något så är de inte sena med att höra av sig. Inte roligt!!


Men det är kanske mitt kontrollbehov som gör sig påmind. Bara att bita ihop och hoppas dagarna går fort..... 

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards