ejalh

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Em - 25 augusti 2012 19:31

Det var värst vad den veckan gick fort. Har jobbat varje dag sen i onsdags. Tre förmiddagspass och ett kvällspass. Det går bra. Än så länge finns energin kvar. Dock har en del irritation över vissas beteelse redan börjat smyga sig på. Men det är bara att försöka skaka det av sig.


I torsdags var jag och tog foto till mitt nya körkort. Det var inte roligt. Men det är att bara att anse. Det är så jag ser ut. Men nu är det i alla fall ivägskickat och räkningen är betalt. Jag borde ha mitt nya körkort i mitten/slutet av nästa vecka.


Igår var det inte lätt att lämna sonen på dagis. Han var jätteledsen när jag gick. Usch, det var jättejobbigt. Nu kommer det där bakslaget. Men jag fick trösta mig med vetskapen om att han gråter inte för att han vantrivs. Han är bara van att vara hemma med oss hela tiden. Och så är det 7 nya kamrater som har börjat nu efter sommaren. Men han sover och äter bra så så farligt kan det inte vara. Sambon har fixat så att sonen får vara på dagis en extra timme på fredagar. Sambon kommer i dagsläget och hämtar honom mitt under sovstunden. Nu kommer han ha möjlighet att få sova klar innan pappa kommer och hämtar. Det kommer nog gå jättebra.


Efter jobbet igår var det bara att stressa hem och ställa sig och göra räksmörgåsar. Vid fyra kom farmor, farfar, faster och kusin och grattade sonen på 2-årsdagen. Han fick lego och en bilmatta. De hade även firat honom på dagis och där fick han ett pussel.


Och idag har vi firat vår lilla busunge. Tänk att man har varit mamma i 2 år nu. Helt otroligt. Och av oss fick han ett tvåvåningsgarage med två tillhörande bilar. Det var uppskattat.


Imorgon blir det jobb igen. Hela dagen, 11-19. Men det är bara att bita ihop. Helgen efter är jag ledig fre-sön. Så jag klarar mig nog.    

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards