ejalh

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Em - 5 september 2012 20:28

Onsdag = full rulle från tidig morgon, Dagis, jobb och sen hemmaliv. Upp kl 6 för att köra sambon till jobbet, hem, göra sig iordning och äta frukost. Sen är det sonens tur att bli lämnad på dagis. Det gick betydligt bättre än vad jag hade trott. Och så iväg till jobbet.


6 timmar senare så hämtar jag sonen igen, åker och handlar och sedan hämta sambon. Hem, laga middag, äta och sen leka med sonen för att han inte ska bli uttråkad. Var dock så trött att jag nästan somnade på golvet i hans rum. Ett snabbt bad och sen var det dags för han att sova. Och än en gång så vill han inte, utan bara gnäller. Denna gång kapitulerade jag tidigt och lade mig på golvet bredvid hans säng. 30 minuter senare så sover han. Men varför har han så svårt att somna? Det har han ju inte haft innan. Eller jo, men då var det mysigt när man fick söva honom i famnen. Nu är det bara frustrerande. Och idag var han inte understimulerad. Kanske övertrött istället.


Igår var vi hemma hela dagen då jag var ledig. Vi sov till halv nio. Det var jätteskönt. På förmiddagen gick A och jag ut och cyklade. Ja, han gjorde det i alla fall. På sin nya fina balanscykel. Ingen lunch åt han, men sov jättebra på dagen. Inte konstigt med tanke på natten innan. På eftermiddagen gjorde vi inte så mycket. Sambon kom hem, vi åt och sedan åkte vi och veckohandlade. Ett besök hos farmor och farfar blev det också. Och sonen somnade utan problem....


Ja ja, det är bara att kämpa vidare (börjar låta som ett mantra nu). Imorgon blir det en promenad ner på stan och sedan kvällspasset på jobbet.

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards