ejalh

Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Em - 27 oktober 2012 23:01

Ja, och här ligger jag. Ensam i soffan. Kollar på en bra film med snyggingen Hugh Grant. Sambon är i Jönköping med grabbarna och firar en av dem.

Idag har vi varit i Eksjö. Sambons kusin fyllde år så vi hälsade på där. Hans andra kusin om också dit tillsammans med sina två döttrar. Kul för A då han fick några att leka med. På vägen hem somnade sonen och när vi kom hem så fortsatte han sova i sin säng. Jag som hade räknat med att han inte skulle sova alls idag. Han sov till 5 tyvärr vilket gjorde att det inte var lätt att få honom att somna på kvällen sen. Efter 1 timme liggandes på hans golv så somnade han vid 21. Trodde att han skulle somna lättare om jag låg där. Men där misstog jag mig....

Imorgon blir det en lugn förmiddag (sambon kommer ju nog vara rätt så bakfull), men en tripp till svärföräldrarna ska vi nog hinna med under dagen.

Glöm inte ställa tillbaka klockorna inatt!!!! =)

Av Em - 27 oktober 2012 21:14

Åh, jag står inte ut. Men jag måste. Jag måste lugna ner mig. Ta en dag i sänder och låta tiden ha sin gång.


I onsdags var det en kille här och kollade på vår vägg mellan kök och vardagsrum. Och nu väntar vi på offerten. Men vi fick frågan om vi ville ha kvar ca 60 cm av väggen på ena sidan eller bara en stople. Då jag har sett en stolpe framför mig så var jag ju inne på det, men fick då reda på att så har inte sambon tänkt. Nähä! Det blev till att sätta sig ner på kvällen och planera köket och se de olika varianterna. Och jag bygger då upp hela det nya köket i Ikeas planeringsprogram för att vi ska kunna få en helhetsbild av rummet. Och dagarna efter så fortsätter tankarna snurra.


På fredagkvällen så kan jag inte hålla mig från att fortsätta diskutera köket och helt plötsligt så blir vi osams. Sambon missförstår mig nämligen totalt. Han tolkar min planeringsiver som att vi ska köpa köket efter nyår. Och det var verkligen inte så jag hade tänkt mig, inte för att jag hade något emot det. Vi kommer fram till att vi har två bilder av hur arbetet kommer att fortlöpa, dock med olika slutpriser. Ärligt orkar jag inte bry mig hur han lägger upp det, trots att hans sätt är det dyraste. Jag är så trött på att bli ifrågasatt hela tiden när jag har någon idé. Eller få svaret "ja, bara jag slipper göra något".


Så innan jul ryker väggen, sen får vi se vad som händer. Men jag hatar att inte veta hur framtiden ser ut, hur planeringen ser ut. En krav hade jag dock, denna renovering får inte ta mer än 6 månader.  

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards