ejalh

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Em - 24 december 2012 19:38

Är hemma igen efter några timmar hos svärföräldrarna. Men det var nära att det inte blev något julfirande för oss i år. Det hela började i onsdags. Jag och A var på julbord på jobbet. När vi sen kom hem så ville han inte ha någon välling. Tänkte inte mer på det. Så lade vi oss ner för att sova. Några minuter senare så spyr han. Det är första gången han gör det så han blir ganska rädd. Han spyr bara en gång så vi tänker att han har ätit mycket onyttigt och inget vettigt. På jobbet dagen efter så träffar jag en mamma till ett par dagiskamrater till A. Hon berättar att det var två barn som hade spytt på dagis i onsdags och att även en av fröknarna fick gå hem. Mycket dåligt av de andra fröknarna att inte informera mig om det när jag hämtar på onsdagen. Och då A inte har haft fler symtomer så får han gå på dagis på fredagen. De var bara tre pojkar där så det var nog ingen fara.


På fredagskvällen känner jag mig dock illamående och mycket riktigt fick jag gå och kasta upp. Spydde en gång och sen mådde jag bättre. Och tur var väl det. Vem tror ni fick gå upp med sonen på lördagen kl 7???? Sambon klarade sig inte heller han blev dålig på söndagen och var liggandes hela dagen. Så det var nära att vi ställde in hela julen. Men efter ett samtal med svärföräldrarna så åkte vi dit i alla fall idag. Nu hoppas vi att de klarar sig undan.


Men vi har hunnit med lite annat också. Taket i vardagsrummet är färdiggipsat nu, Och gipsen på väggarna är halvt klara. Försökte gipsa lite igår medan sambon var dålig, men det ville inte sig riktigt. Men jag var och hämtade tapeter, lim och takfärg i lördags och igår hämtade jag golv. Så imorgon fortsätter jobbet med vardagsrummet. Ska bli skönt.


A somnade gott ikväll efter en lång dag. Han fick inte sova något på dagen och det gör susen när han ska somna på kvällen. Så snart får vi nog överväga att ta bort middagsluren.... Heller egentid på kvälllen än en timme på dagen. Imorgon åkter vi till svärföräldrarna igen och firar en andra jul. A's kusin kommer då. Lite renovering ska vi nog hinna med också.


GOD JUL på er och hoppas att ni får ett bra slut på året!!! 

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards