ejalh

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Em - 21 januari 2013 21:57

Den började så bra. Vaknade av mig själv strax innan åtta. Insåg sömnigt att sonen fortfarande sov och det i hans egna säng. Låg och drog ni en stund innan jag gick upp. Gick in till sonen och försökte väcka honom, men det ville han inte. Lämnade hans dörr öppen och gick ut i köket och började plocka fram frukosten. Efter en liten stund kom han nyvaket uttassande till mig   . Förmiddagen gick jättebra, inget stress och tjat.


Det började bra på jobbet med. De var och satte upp nya displayer till kösystemet i förbutiken. Som jag har längtat och tjatat på chefen om detta  . Så blir jag inkallad till närmaste chefens kontor. Och där får jag dödsstöten. Det blir ingen Ombudsgala för vår del. Spelbolaget och ICA är i konflikt med varandra (har varit sedan nov förra året) och nu har vår regionsgrupp bestämt att inga från dessa butiker ska närvara på galan. Detta är vad ICA har bestämt, men sen är det upp till varje butik att göra som dem vill. Och vår handlare bestämde sig då för att vi inte ska åka.   Löser sig konflikten innan lördag så kan vi åka. Men den chansen känns väldigt liten...


Så det är bara att smälta detta och hitta på något annat. Själv blev jag gråtfärdig när jag fick beskedet. Det har väl känts lite som om hela grejen var för bra för att va sann, och nu var den ju det. Det känns som om det aldrig var meningen att jag skulle få åka. Det känns som om att det är min lott här i livet att aldrig få vara helt barnfri. För det är det jag sörjer mest just nu. Att chansen att få komma iväg och vara barnfri i två dagar/nätter försvann. När kommer den chansen igen???


Nej, det är bara att inse fakta och acceptera. Det finns ju inte så mycket jag kan göra åt saken. Men det blev en konstig fortsättning på dagen....


Imorgon är jag ledig. Då står det klippning av min och sonen, handling och lunch på stan på schemat. Ska köpa min efterlängtade klocka med  .


So long!

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards