ejalh

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Em - 30 januari 2013 20:59

Idag har jag spenderat dagen i soffan. VAB så det står härliga till. Allt var som vnaligt igår. Sonen ganksa snorig men det är inget ovanligt. Utan det började inatt. Sonen kom in till oss och så fort jag tar i honom för att lyfta över honom in i mitten så känner jag hur varm han är. Han är brännhet. Han kryper intill och somnar om. Jag har svårt att somna igen då han ligger så nära och verkligen bränner mig. Och så pratar han lite i sömnen. På morgonen så tar tar jag tempen på honom och då har han 38,0. Vi bestämmer att jag blir hemma med honom. Och vi somnar om.


Vid tio (!) vaknar vi igen. Och jag blir inte ett dugg förvånad över att termometern nu visar 36,5. Det var väl det jag visste. Så nej, han har inte haft feber idag. Men med facit ihand så har han nog mått bra av att vara hemma. Han har varit lite mer gnällig än vanligt och näsan den rinner. Vi har bara tagit det lugnt och på tv:n har det rullat filmer. Inte för att han tittar direkt, nog mer jag som gör det.


Jag färemot blev lite dålig på eftermiddagen. När sambon frågade om jag skulle med till Eksjö för att hämta hans pass trodde jag nästan att jaghae blivit magsjuk. Så fort jag tänkte på middagen så blev jag illamående. Huvudet värkte och hela kroppen gjorde ont. Sonen hade somnat på soffan så jag tog mig två värkabletter och sen så kröp jag ner under en filt i soffan. 30 minuter senare så mådde jag mycket bättre och när sambon kom hem 1 timme senare så var jag riktigt hungrig. Undrar jag om jag inte bara hade en lätt migrän eller något.


En seg dag har det varit idag i alla fall. Sonen somnade efter en timmes "läggning" och med en temp på 35,8. Så imorgon måste vi gå ut lite. Sen så jobbar jag stängning. Helgen är fri så vi får se vad vi hittar på. Har lovat sambon att han ska få ta det lugnt eftersom han inte fick det förra helgen.


Så lång.....

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards