ejalh

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Em - 4 april 2013 11:55

Jag fattar inte hur jag ska orka. Vad gör man??

På två timmar har sonen åkt in på sitt rum tre gånger. Plus fått sig ett par tillsägelser. Det värsta är nog hånflinet han ger mig när jag säger till honom.

I tisdags så hade jag ont i halsen på kvällen av alla tillsägelser och tillrättavisningar som jag gett sonen. Hela dagarna pågår det ju.

Och så kommer tanken; det är bara jag som har det så här. Sambon har det inte så här. Inte lika ofta i alla fall. Varför? Därför att jag är mest ensam med sonen. Och var finns jämställdheten där??? =(

Och var drar man gränsen? Hur hårt ska straffet vara? Är det repetition som lär sonen konsekvenserna? Några gånger har jag "hotat" med ingen godnatt-saga. Och häromdagen blev det ingen. Men när man förklarar det för sonen på kvällen, lyckas han göra kopplingen då?

Åh, känner mig så maktlös. Och tanken på ett syskon försvinner ganska fort. =/

Så nu har jag fått gnälla lite....

Av Em - 4 april 2013 10:18

Sakta men säkert går veckan mot sitt slut. Och på söndag blir man hockeyänka i 1,5 vecka. Blä!!! Men det ska nog gå bra. Har en ganska skön jobbvecka i alla fall. Jobbar som vanligt (6 tim) på måndag. Då hämtar farmor och farfar A på föris. Ledig tisdag. Jobbar till 13 på onsdagen och till 14 på torsdagen och sen är jag ledig hela helgen. Så har hur mycket tid som helst att hitta på bus på. =)

Fick hem en klänning i tisdags som jag beställt på nätet. Den satt sååå bra. Så nu har jag kläder till bröllopet jag ska på i maj. Skulle bara behöva en kort kort kavaj eller bolero till. Det får bli huvuduppdraget när jag ska till Växjö, eller Ullared, tillsammans med svärmor och svägerska.

Beställningsfingret fick jobba lite igår med. Beställde en stoor härlig matta till vardagsrummet. Åh, vad jag längtar tills den kommer hem. =)

Ikväll blir det eftermiddagsjobb. Hoppas det går fort. Fast det gör det nu. När kvällarna har blivit ljusare så känns det som om timmarna går så mycket fortare. Samtidigt så gäller det att ha koll på klockan på kvällen så att sonen går och lägger sig när han ska. Det är lätt att han är uppe för länge. Men man ska inte klaga. Solen har lyst i flera dagar nu och det är underbart. Synd bara att det är så kallt fortfarande. Men den kommer nog snart den med, värmen!

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards