ejalh

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Em - 14 april 2013 19:48

Nu är den äntligen kommen. Sista natten själv. Ja, utan sambon i alla fall. Imorgon så kommer han äntligen hem. Mmmmmm =)

I fredags var det full rulle hela dagen. Åkte ut till Bea och fikade på förmiddagen. Hem och äta lunch. Sen köra sonen till farmor och farfar. Där fick han sedan vara medan jag for iväg till Kalmartravet med jobbarkompisarna. Var skitnervös. Det var ju första gången sonen skulle sova över. Någonsin!

Fick sova ut på lördagen. Eller ja, jag vaknade vid 8. Men jag hade fått sova barnfritt och vakna när jag vaknade. Åt frukost i lugn och ro. Åkte och handlade och sen hämtade jag sonen. Han var glad över att se mig.

Och det hade gått kanon. Över förväntan. Jag blev gråtfärdig när fick höra vilken ängel han hade varit. Han hade somnat innan farmor läst klart godnattsagan. När farmor sedan skulle gå och lägga sig så vågade hon inte gå in och störa honom så hon sov i soffan. På morgonen tror vi att han har vaknat, gått in till farmor, tittat till henne och sedan gått in till sig igen, utan att väcka farmor. När farfar kommer ner vid 7-tiden så sitter A helt stilla i sin säng och bara väntar. Helt otroligt!! Här hemma så ska det ätas frukost så fort man öppnar ögonen.

Men det var en sån lättnad över att det är gjort och att det gick bra. Nu finns det knappt några hinder kvar för att jag och sambon ska kunna få någon kväll för oss själva.

Idag har det varit underbart väder. Startade dagen med att tvätta bilen. Första gången jag gör det själv. Det gick jättebra och sonen accepterade att sitta kvar i bilen. Jätteduktig var han. Sen har vi varit ute och cyklat en hel del. Så idag var han lättsövd.

Imorgon blir det jobb och föris. Farmor och farfar hämtar sonen och när vi sen kommer hem på kvällen så väntar sambon. Gud sååå härligt!!!!

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards