ejalh

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Sämsta morgonen på länge

Av Em - 27 april 2013 22:05

Som den här morgonen startade, sämre kan det inte bli.   Sonen kom in till oss som vanligt på natten. Inget mer med det. Vaknade sedan tio minuter innan alamet skulle gå av kl 5. Tänkte att det var väl lika bra att gå upp. Ska precis smyga ut ur sovrummet och stänga dörren försiktigt när sonen sätter sig upp i sängen och hostar. Och han tar i ända från mellangärdet. Jag vänder om på två sekunder, tänder min sänglampa, sätter mig brevid honom och sekunden senare så ligger han över mitt knä och kräks. Det blir inte mer av det.


Samtidigt får jag ett meddelande och minuten senare så ringer det. Svärfar meddelar att svärmor inte mår bra så det blir ingen Ullared-resa. Allt bara rasar. Jag blir ärligt talat såå ledsen. Allt jag har skjutit upp för att jag skulle kolla priset i Ullared först. Och den där dagen då jag får egentid och hittar på något på egen hand bara skjuts längre bort.


Hur som helst så kan jag inte somna om. Så tjugo i sex så går jag och sonen upp och lägger oss i soffan och tittar på tv. Vid nio väcker vi sambon och resten av dagen blir faktiskt väldigt bra.    Inhandlade nya skor till sonen, var nere på stan och köpte kläder till densamma och åkte lite tuff-tuff-tåg. På eftermiddagen stårlade vi samman med Bea och hennes underbara ungar på speedwaybanan där det pågick lag-cup. Ett par timmar där, sen vidare till Maxi och sen hem och vila. Det tär på en att var aute hela dagen. Men det har varit sååå trevligt att umgås med sambon en hel dag. Och att umgås som familj. Behövde det lika mycket som att få egentid.


Något mer av sonen "magsjuka" blev det inte. Tror att hans spya var en kombinations av värme och hostattack. Att sova mellan oss kan bli väldigt varm och så i långärmad pyjamas med. Han har väl i för sig ätit dåligt idag. Men någon magsjuka tror jag inte att det var. (Förlåt Bea, att jag inte sa något, men jag tänkte inte på honom som magsjuk. Jag hoppas verkligen att han inte var det och att ni klarar er ifrån det.   )


Nu är sambon på stan och firar en arbetskamrat som fyllde år i fredags. Imorgon blir det en lugn dag. Ska nog försöka hinna med lite i trädgården. Sambon ska köra lite cross på eftermiddagen. Första gången för i år. Kul!!   

 
 
Ingen bild

Bea

28 april 2013 10:04

Det är lugna puckar....han såg inte så magsjuk ut pöjken. Tror inte det var magsjuka heller om han inte kräkts mer. Djupa hostningar kan ju lätt ge klökningar som leder till kräkning....inget mer med det, skulle jag gissa...
Tack för igår, kort men intensivt.... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards