ejalh

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Em - 5 maj 2013 21:25

Jag har världens duktigaste son. Läkarbesöket i torsdags gick sååå bra. Jag hade pratat hela dagen om vad vi skulle göra hos doktorn. Hur han skulle föra en penna över bröstet på A. Och att doktorn sedan skulle kunna se hans hjärta på en tv-skärm. A fick välja en film att ta med sig eftersom jag visste att de har en tv med DVD som barnen kan kolla på. 

När doktorn kom och när vi gick in på undersökningsrummet så var A blyg och "mesig". Så visade jag honom TV:n och när jag nämner filmen som vi har med oss visar det sig att de har samma film men tecknad. Så doktorn laddar DVD:n och A accepterar att vi sätter ner honom på britsen. Vi får ta av honom tröjorna och så lägger han sig ner. Ja, eller halvsitter. Vi har med hans kudde och hans nalle, som han kramar ordentligt.

Under hela undersökningen så ligger sonen still som en pinne. Han tittar på filmen och säger ingenting. Det går såå bra. Både sambon och jag är helt överraskade. Och som jag hade lovat sonen tidigare på dagen så blev det en tripp till leksaksaffären efter. Och så lite fika på det.   


Ja och sen så har väl helgen bestått av mest jobb tycker jag. Fick jobba stängning i fredags istället för till 9. Men jag fick samtidgt vara kassaledare och ansvara för att larma på kontoret. Och det var riktigt roligt. Mycket att tänka på, men kul. Förmiddagsjobb i lördags och sedan GP-speedway och grillning hor svärföräldrarna på kvällen. Idag har jag jobbat heeeeela dagen, 10-19. Men det gick bra, dagen gick ganska fort faktiskt.


Imorgon börjar en ganska skön vecka. Jobbar bara mån, ons och torsdag. Dock så kommer sombon jobba över varje dag. Så det blir en ensam vecka. Ska försöka komma iväg till Ullared på lördag. Fast lite av den där förväntningen jag kände inför förra veckan är borta. Visst vill jag åka, men blir det inte av så blir jag inte lika ledsen.


Nä, nu blir det tv:n någon timme till innan sängen kallar...


God natt!!

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards