ejalh

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Em - 18 juni 2013 19:49

Idag har det varit kanonväder.    Fint och varmt. Men dagen började som alla mina lediga tisdagar; städning. När den äntligen var klar så var det dags för lunch och sen handling. Kl 14 kunde jag och sonen äntligen gå ut i trädågrden och njuta av sommaren. Och det känns hemskt. Att man inte passar på mer när solen ändå är här. Då är ju regndagarna lättare att acceptera. Men jag vet att om jag inte städar idag så blir det inte gjort förrän änsta vecka trots att jag är ledig i helgen. Men som sagt, ett par timmar hann vi med innan sambon skulle hämtas. Och sen blev det grillning till middag.   


Jobbade i helgen och det var ganska lugnt. Värre var det ju dagarna innan då alla kom på att "ja visst ja, det är ju studenten på fredag". Alltid samma panik varje år. Jag fattar inte att folk inte har bättre framförhållning. Det är helt sjukt. Fast det var nog ändå värre förra året. Om jag inte minns fel så fick en kund panik när de inte hittade den beställda tårtan på första hyllan de tittade. Nu är det ju så att det är ju inte bara en tårta beställd, så hyllorna är många som de kan stå på.


Ja ja, studenten är över. Nu väntar midsommar. Igår var det stendött på jobbet. Skittråkigt. Idag har jag varit ledig då'ra. Imorgon kan jag dock tänka mig att det slår till. Men värst blir det nog på torsdag. Sen jobbar jag på midsommarafton för första gången på typ 6 år. Kanske var på tiden    Inte så populärt från sambons håll men det får han acceptera. Är ledig lördag - söndag sen.


När, nu ska jag fortsätta njuta av sommarkvällen. Ska ta fram min bok och kanske ta mig en latte till och bara njuta.   

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards