ejalh

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Em - 30 juni 2013 21:43

Och så lite bröllop. Det har den här helgen bestått av.

Kvällspass på jobbet i fredags. Morgonpass, 7-13.15, på lördagen. Sen var det bara att rusa hem, in i duschen, byta om och så iväg på bröllop kl 14. Puh, stressigt värre. Sladdar in på parkeringen och två minuter senare så anländer brudparet =) Vid åtta drar vi oss hemåt då sonen börjar bli alldeles för odräglig.

Vid halv fem på söndagsmorgonen vaknar jag av att A skriker. Hämtar in honom till oss men han finner ingen ro. Istället ber han om att få titta på Barnkanalen. Orkar inte med gnället så jag går upp med honom. Vi hinner inte mer än att sätta oss vid tv:n och starta en film (sändningarna börjar ju inte förrän halv sex) så kräks han. När jag väcker sambon vid sju så har vi hunnit med två kräkningar och tre blöjbyten. Och så somnar han i soffan. Jag sticker iväg till jobbet. När jag ringer hem vid 11 så sover sonen fortfarande. Slutar kl 14 och då är sonen pigg och som vanligt. Kvällen avslutas med lite grillning hos svärföräldrarna.

Imorgon blir det jobb som vanligt. Sover sonen som han ska inatt så får han gå på dagis. Inte så smart, kanske ni tänker. Men kan inte dagis klämma ur sig att det går magsjuka där (det är tredje gången jag får veta det från någon annan förälder) så skickar jag min son så länge han har slutat spy. För jag kanske tror att han bara har ätit något dåligt....

Är helt slut nu, har ju ändå varit uppe sen halv fem i morse. Så det blir en tidig kväll ikväll känner jag. Är dock, trots sonens tillstånd, nöjd med helgen. Nu tar vi tag i en ny vecka och fortsätter räkna ner till semestern =)

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards