ejalh

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Läggning

Av Em - 15 september 2013 20:13

Att lägga sonen på kvällarna är inte något som jag ser fram emot längre. Det känns hemskt att säga det. Men just nu tar det bra tid. Och jag får göra det jämt. Jag låg häromkvällen och räknade. Sambon lägger sonen varje torsdag, en lördag och en söndag i månaden. Det känns inte så jämställd. Men samtidigt kan jag inte klandra sambon för detta. Det är sonen som vägrar bli nattad av pappa när mamma är hemma. Och vi väljer att inte ta upp en kamp på kvällen. Och jag vet att sambon är lika frustrerad som jag. (Fast ibland kan jag känna att han tycker att det är rätt så skönt.) Ikväll tog det "bara" 50 minuter och då har jag hunnit somna ett par gånger inne hos sonen. Och det gör mig så retlig när jag kommer ut därifrån.


Ja ja, nog om det. Idag har jag jobbat. Andra helgen i rad. Men nu så är jag ledig i två helger. Gött!!


Igår var sonen och jag och badade tillsammans med Sandra och Elias. Det var sååå roligt och avslappnande. Det hoppades från kanten och plaskades. Hem och äta lunch och sedan vidare till jobbet. Och idag har jag jobbat på förmiddagen och när jag kom hem så stack sambon iväg och åkte cross. Han klev precis innanför dörren. Så jg får väl lägga ner detta och umgås lite med honom.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards