ejalh

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Em - 3 oktober 2013 21:11

Då var det snart helg igen. Längtar dit. Men inte av samma skäl som de flesta. För mig väntar en helg fylld av jobb. Det ska bli skönt att återigen få träffa folk efter tre dagar hemma,


Men veckan har gått bra. Måndagen började ju då med en resa till Jönköping. Var hemma igen till lunch. Lämnade sonen på dagis och åkte vidare till jobbet. Där fick jag veta att vi skulle gå en utbildning på den nya ATG Terminalen. Började höra mig för så att jag skulle kunna göra utbildningen i veckan när jag var hemma. Men till min förvåning så fick jag göra den i måndags. Yeyyyy!!! Efter jobbet så hämtade jag sonen hos farmor och farfar.


I tisdags hände inte mycket. Var ute lite i lekparken, handlade. Och så fick jag besök av fina Bea och hennes son Linus. Det slutade med att jag hade beställt jultidningar. Men jag lyckades beställa för lika mycket ur båda tidningarna (den ena var systerns).


Onsdagen började med ett besök hos Sandra och Elias. Som vanligt leker pojkarna bra ihop, men man börjar märka att de är lika varandra och börjar få egna viljor. Ena stunden leker de, andra bråkar, tredje leker osv.  Men A säger alltid samma sak varje gång jag frågar om det har varit roligt att leka med Elias; JA! På eftermiddagen sen blev det ett besök till tandläkaren med A. Och jag blev så stolt över min lilla kille (som inte är så liten längre). När först sköterskan och sen tandläkaren ville att han skulle gapa så gjorde han det. Stort med. Och de fick titta med spegel med. Men de fick inte borsta med sin speciella tandborte och de fick inte lägga på sådan där "banankräm" som de gör på slutet. Men i det stora hela gick det super.


Idag har dagen bestått i lite affärspromenader. Kollade upp priser på virke till dörrbytet. Kommer att bli kanon!!


Avslutar dagens inlägg med en fråga. När kan man säga att ens barn är blöjfri? Hela dagen igår och hela dagen idag har A varit utan blöja på dagen. Han är så duktig. Och han har pratat om att skippa blöjan på dagis imorgon. Håller tummarna för att det inte blir något bakslag nu.


#tandläkaren #jultidningar #potträning #blöjfri

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards