ejalh

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Em - 8 oktober 2013 20:04

     Härmed kan jag meddela att min son är numera bjölfri på dagen. Han har varit utan blöja på dagis två dagar. Dock med en liten olycka första dagen. Blöja används nu under natten och när han behöver göra nr 2. Men då kommer han och säger till och så gör han sina behov direkt. Barför han inte vill göra det på toaletten har jag ingen aning om, men jag antar att det kommer med tiden. Att bli "kissblöjfri" tog knappt 4 veckor. Det roliga nu är att han tjatar om att han ska få en överraskning så fort han har varit på toa. Så det blir till att avvänja honom med det nu också   


Annars så gick helgen bra att jobba. Alltid lika skönt när den är över. Måndagen gick också bra. Och idag har jag äntligen städat. Sååå skönt. Efter att ha skjutit på det i flera veckor så fanns både viljan och orken där. Så nu är jag på banan igen. Handlat har vi gjort idag med. Som vanligt på tisdagar. Tänkte åka och handla nu på kvällen när sonen somnat, men sambon stack iväg till en kompis. Men det gick ganska smärtfritt ändå. Var och köpte handtag till den nya ytterdörren med. Och så är virket hämtat så nu är allt på plats tills på lördag. Bara sidofönstrerna som ska hämtas imorgon.


På dagsschemat imorgon står det också jobb till kl 13 och sedan ett besök hos diabetessköterskan. Ska bli intressant...... 

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards