ejalh

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Em - 6 november 2013 20:15

Dagen började så bra. Och den var bra så länge. Passet på jobbet gick fint. Sonen var pigg och hade haft roligt på föris.


Men när det var dags för middag så gick det utför. Medan jag gör middag så sitter sonen och sambon i soffan och myser. Dock så tycker sambon att sonen verkar slö och varm. Kollar tempen, den ligger på 38. Tänker att det är nog bara för att han ligger hos sambon. Försöker få i honom mat men han är inte intresserad. Sticker iväg till tandläkaren och när jag kommer hem så är han lite piggare. Sambon säger att sonen har fått en dos Alvedon då tempen hade gått upp till 39. När jag och sonen sen sitter i soffan så somnar han. Jag bär in honom i hans säng, han ber om välling och vatten och medan jag tillbereder detta så somnar han. Och han är fortfarande varm. Så imorgon blir det nog vab för sambon.


Och inte nog med det så var jag ju som sagt hos tandläkaren. Det är ju helt sjukt vad det kostar. Bara detta besöket kostade 750 kr. Och har man inte mycket pengar innan så har man ju inte mer efter. Fick öven en kostnadsberäkning på de små lagningar jag behöver göra. Så snälla som de är så bokade de in mig dagen efter lön denna månad. Men så såg jag beräkningen. 3 små hål = 4000 kr. Ja men vad roligt, där gick dem julklappspengarna. Blev ärligt talat helt knäckt. Skulle efter besöket ha åkt till Maxi för att köpa mig en ny bok, lite småskaer att lägga i A's adventskalender bland annat. Men inte fan kände jag för det inte. Efter huskonto, matkonot, räkningar och tandläkaren så kommer jag inte ha ett öre kvar. Och då kan jag bli så förbannad att jag inte sparar bättre varje månad.  


Men ja, jag älskar att ha fina saker (dock är jag inte märkesfantast), jag gillar att kunda handla lite godare mat ibland. Att kunna köpa kläder till min son. Men som sagt, jag käper absolut inte det dyraste och är (försöker i alla fall) prismedveten. Visserligen handlar jag på Maxi, men jobbar man där så känns det inte rätt att gå och handla någon annan stans. Just nu känns det bara som att jag vill gå och gräva ner mig. Så att jag inte kan göra av med mer pengar. Och jag har precis beställt grejer från Panduro, jag har beställt jultidningar. Och jag hade planer på att köpa en skidjacka. Men DET köpet kan jag glömma detta året. Kan man önska sig pengar till tandlägningar i födelsedagspresent??


Ja och så har vi den här jävla diabetesen med. Nu har jag kört med kolhydraträkning i ca 4 veckor. Och det ser inte bra ut. En vecka låg jag på mitt målvärde 1 gång. EN GÅNG!!!!!!!!!!! Och då tar jag ca 40 provtagningar på en vecka. Men jag får kämpa på och hoppas att HbA1c ser bra ut om två veckor. Men jag tvivlar på det.


Nä, nu ska jag gå och gömma mig och hoppas att både jag och sonen mår bättre imorgon.


#feber #tandläkaren #diabetes #HbA1c

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards