ejalh

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Em - 11 december 2013 19:34

Vilka dagar jag har varit med om.

I fredags var stormen Sven här på riktigt. Det snöade och blåste. En liten stund fixade vi att vara ute med barnen i lekparken innan vi gick in och fikade. Vid ett började bilen rulla mot Uppsala. Och det gick sakta. Vägarna var hemska. Mådde så psykiskt dåligt hela vägen till Mjölby. Har ju kört av för många år sen, men det sitter så djupt rotat att jag bävar för den första snön varje år. På motorvägen gick det sen betydligt bättre, men det gick fortfarande inte så fort som det brukar. Upp kom vi och i ganska bra tid med. A var lika duktig som vanligt.

På lördagen firade mamma, hennes man och lillebror mig. Och så sambon förstås. I present fick jag en vinterjacka som jag sett på nätet, presentkort på böcker och så det häftigaste; en spa-resa till Nådendal i Finland. Nu ska jag bara hitta en bra helg att åka.

Lördagkvällen spenderades med pappa på hans Öppna Hus. Var inte märkvärdigare än vad det brukar. Och sen åkte vi hem till storebror och sov hos dem.

Söndagen innebar hemfärd. Inga problem förrän vi kom till Norrköping. Då mötte vi nästa snöstorm. Återigen gick bilen nämnvärt saktare än vanligt. Och återigen så mådde jag psykiskt dåligt och lugnade inte ner mig förrän vi var i grannsamhället. Men hem kom vi.

Måste skryta lite om min son. Han är sååå duktig på att åka bil. Det är aldrig några klagomål. Visserligen har vi en bärbar dvd-spelare med oss, men han kan ju tröttna för det. Och inte en enda gång när vi har åkt så där långt så har han kissat på sig, trots att han har sovit. Han börjar bli så stor!

Och så igår! Herregud!! Att jag inte har gjort detta innan. Jag och tre kompisar var och åt julbord. Flera timmar tillsammans med sina bästa vänner, god mat och barnfri. Kan man ha det bättre!? Fick däremot sota för det idag. Mådde skitilla i morse och det gick inte över förrän efter ett par timmar på jobbet. Men då kom dem sura raparna. Och så har jag ont i magen... Inte så roliga efterdyningar. Men ska man ha kul, får man ta smällen dagen efter =)

Imorgon ska vi göra ett nytt försök att bygga ihop ett "pepparhus" (A's ord). Det första försöket gick åt skogen. =)

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards