ejalh

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Nu vänder det....

Av Em - 21 december 2013 20:33

Då så, då har man varit ledig i två dagar. Har jag fått något gjort? Känns inte som det, men jag vet att jag har det.


Torsdagen var inte den roligaste dagen jag har upplevt. Var på uruselt humör hela förmiddagen, så pass dåligt att jag inte ens sa hej då till sambon när han pallade sig till jobbet kl 11. Men fan, jag var helt slut, sonen käft går i ett och så ligger sambon och sover. Det blev för mycket. Men när jag väl kom till jobbet och fick lite "egentid" så blev det bättre. Kunder var det inte dåligt med. Stod i förbutiken hela kvällen och det var skitkul. Härligt när det händer lite. Så lite julrusch fick jag känna på i alla fall.


Och igår tog jag och sonen en sväng ner på stan. Lite klädshopping till sonen blev det. Lyckades med finess och kuponger spara ca 250 kr. Det är ju aldrig fel. Hämtade lite medicin så at jag klarar julen och sen fick det bli en fika på Cecil medan vi väntade på sambon. Inköp av de två sista julklapparna och sen en sväng på bolaget. En sanbbhandling på jobbet och så vidare hem. På kvällen kom sedan ett par kompisar med sina två döttrar på lite glöggmys. Var riktigt trevligt. Kändes som förr i tiden.

  

Jo men jag och sonen hann ju klä granen på förmiddagen med. Och så kokat kola, men det blev mer som fudge....


Lördagen har inte varit händelselös. Slog in gårdagens kola i cellofan, var och besökte goa Bea och lämnade över julklappar, koka knäck (som blev för lös). Än så länge så ligger jag bra till i planeringen, trots att jag har skjutit en punkt till imorgon. Och jag har hunnit med en del godistillverkning:


   

Överst; färgglada mintkyssar, saffranskola. Mitten; kanelkola, "knäck". Nederst; rischoklad, mörk och ljus blockchoklad.  Och så kommer mamma med mintknappar, mozartkulor och mera, redig, knäck. Tror ni att vi klarar oss???


Imorgon blir det skridskoåkning, städning, bäddning, handling och bakning. Mamma påminde mig så snällt att vi behöver fikabröd till juldagen då mina svärföräldrar kommer. Så jag får väl slänga ihop ett par saffransmuffins.


Nä, nu ska jag betala räkningarna och ska jag nog bänka mig framför någon film. Sambon har polare över så jag får vara själv ikväll. (ganska skönt faktiskt)


Jo just det.... det är vintersolståndet idag. Nu blir det bara ljusare....


#julgran #julgodis #planering #vintersolståndet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards