ejalh

Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Em - 7 februari 2014 22:15

Jag är inte långsint. Men när någonting sker så behöver jag tid. Tid för att tänka. Hur påverkar detta mig= Vad tycker jag egentligen? Och vad innebär det för framtida relationer? Sån är jag....


Ja ja, livet går vidare. Och det är bara att anpassa sig. Min son är 3 år. Han har kommit på att han bestämmer. Eller alltså, vi bestämmer alla tre här hemma. Men sonen har en väldigt stark vilja. Och hans mor är väldigt lätt att linda runt fingret. Men jag lär mig. Varje dag. Samtidigt så visar han hela tiden hur stor och självständig han är. Han klär på sig på morgonen utan att jag behöver säga till honom, antingen det jag plockar fram eller det som han själv går och hämtar ur garderoben.


Och jobbet rullar på. Känner ömsom glädje och inspiration, ömsom irritation. En dagen är jag självsäker och står på mig, andra dagen känner jag mig orättvist behandlad och förbannad. Men man får ta en dag i taget. De kommande veckorna så händer det en hel del. Om två veckor är det säkerhetsutbildning och veckan efter det så ska jag gå en utbildning på hjärtstartare.


I helgen blir det jobb. Härlig lördagförmiddag och en seg söndagsstängning. Men det går det med.

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards