ejalh

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Em - 24 mars 2014 22:17

En vecka i Sälen avklarad. Och det har varit riktigt svängigt.


Det blev en minst sagt annorlunda resa upp till Sälen. Följde kartan i Eniro-appen och det resulterade i att vi hamnade på "vägen som Gud glömde". En bred grusväg i säkert 4 mil. Inte att rekommendera.Och snöfritt väldigt länge.

 

Men till slut kom vi fram. In med packning, Ivg och handla frukostmat. Hämta skidorna och sen äntligen sätta sig vid matbordet.


Första psykbrytet kom måndag morgon. Sonen ville absolut inte ha sina pjäxor på sig. Jag var så rädd för att han inte skulle vilja gå på skidskolan så jag överreagerade rätt så rejält. Men sambon lyckades få på honom dem. Sen var det frid och fröjd. Tillbaka tll stugan vid lunch och sen var jag knäckt. Jag hade såååå ont i ena vaden (eller på sidan nere vid hälsenan). Jag kunde inte stödja på foten, inte gå, inte lyfta den och jag grät som ett litet barn. Svägerskan, som är utbildad sjukgymnast, kom in och tittade, kände och klämde. Tydligen så har jag en åkomma i vaden, eftersom jag kan få ont vid en vanlig promenad. Så hon rekommenderade at jag skulle ta kontakt med en ortoped. Så det står väl på "to do"-listan nu.


På onsdagen var det riktigt busväder. Så på eftermiddagen, när alla skidskolor var klara, så bar det av till badhuset. Tyvärr så var vi inte dem enda som hade tänkt den tanken. Sjukt mycket folk. Men jätteskönt att komma iväg att göra lite annat.


Torsdagen var dimmig, men det hindrade oss inte att ta oss en tur med skotersläde. Turen gick till ett ställe som heter Storfjällsgraven. Där fick vi grädda pannkakor över öppen eld. Det var skithäftigt. Uppskattades både av vuxna och barn.


Resan avslutades med en middag på Lammet och Grisen. En restaurang som jag varmt kan rekommendera. Finns i Sälen och på Öland. Dyrt, men värt det.


Och sen blev det en 8,5 timmar lång rea hem på söndagen. Och den var riktigt långtråkig. Åkte inlandsvägen och den är inte rolig. Bara skog hela tiden.... Men hem kom vi och det var såååå skönt. Från att ha bott 6 personer på ca 50 kvm så var vi plötsligt 3 personer på 130 kvm. Stoor skillnad. En vecka full av skratt, stolthet, glädje, ilska irritation och smärta så är vi nu något säkrare på skidor. Sonen fick diplom från skiskolan och ett mod i sig som jag inte riktigt hinner med i.


I det stora hela: en jättebra vintersemester.  


#sälen #skidsemester #Lammet&Grisen #skidskola  

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards