ejalh

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Tar inga order

Av Em - 14 maj 2014 15:41

Och så regnar det igen....

Det var så skönt att vara ledig i helgen. På lördagen så var vi på kosläpp och sen hemma hos svärföräldrarna hela dagen. Sambon var hos en kompis och mekade cross. På söndagen blev det en tur till Jönköping. Endast 85 kr på IKEA spenderades. Det blir så när svärfar är med. Har liksom inte ro i kroppen att gå och strosa.

I måndags jobbade jag ett lagom eftermiddagspass och igår var dagen med stort D.

Först ett besök hos dietisten. Fick många bra råd. Men jag får alltid samma känsla när jag kommer hem; att ingen annan ska få/kan bestämma hur jag ska äta. Jag vet att de bara vill väl och hjälpa. Men jag HATAR när folk säger hur jag ska leva. Men lite tog jag med mig och har nu inhandlat makrill i tomatsås (HATAR tomatsås), keso och ett stort paket ägg.

Efter dietisten blev det panikkörning hem till stan för att besöka frisören (ja, sonen var på dagis = 30 min egentid). Och det blev kort, men så skönt. Hämtade sen sonen (skämdes lite över att vara nyklippt), iväg och handla och så hem.

Så idag, min andra lediga dag denna vecka, så har det stått städning på schemat. Nu bara är jag....

I helgen är jag ensam hemma då sambon sticker till Finland på GP-speedway. Får se vad jag ska fylla dagarna med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards