ejalh

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Em - 16 maj 2014 21:15

På en arbetsplats med många anställda så är ju lagarbete ett rätt aktuellt ord. Men det finns dem som inte verkar veta vad det innebär. När vi hade kassamöten förra veckan så fick jag möjlighet att lufta det som hade hänt tidigare. Inga namn nämndes. Vi pratade om hur snabbt vi hanterar kön i förbutiken. Och då nämnde jag den gången då denna person lämnade mig ensam med en kö på 6 personer. Vi har fått tydliga riktlinjer om att är det fler än 5 st i kö så ska vi vara två. Nä, hennes ansvarsområde var viktigare. Men jag anser att har vi inga kunder så behöver vi inga varor... Vid samma tillfälle "gnäller" hon lite snabbt för att hon önskade att någon annan kunde ta hennes plats så hon fick plocka klart. Men för helvete!!!!
En gång fick denna person byta mig i kassan och kommentaren jag fick (lite surt) var "det är ju lönt när jag ska gå hem om tio minuter". Idag blev det samma sak, jag fick byta en tjej i kassan på rast för att ovannämnda inte ville, 25 min innan hon gick hem. Och då blir jag lite sur på ledare. Tjejen har stått större delen av dagen i förbutiken, medan jag har suttit. Irritationen var hög!!

Nog om det ;-) Det har varit en tuff dag på jobbet. Lugnt med folk, men det är ingen hit att jobba med hosta och feber. Och ja jag vet, jag skulle ha varit hemma. Och som sambon sa, ingen tackar mig för att jag genomlider 9 timmar när jag inte mår bra. Men mitt samvete klarar inte av att ringa och sjukanmäla mig två timmar innan jag börjar ett 9-timmarspass. Och jag behöver pengarna.... Så nu ligger jag här, varm och kall på samma gång. Sonen sover och jag ligger ensam i soffan. Idag har jag legat jättebra i blodsocker, men nu ignorerar jag dietistens råd och vräker i mig godis. Jag är ju sjuuuuk!! =(

Hoppas få sova lika gått som jag gjorde natten till idag. Imorgon blir det en liten tur till stan och sen får det bli pyssel hemma i trädgården.

#jobb #lagarbete #trädgårdspyssel #feber #feberfrossa

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards