ejalh

Alla inlägg den 30 maj 2014

Av Em - 30 maj 2014 22:22

Då har man jobbat ett långpass idag, 9 timmar, när sambon har varit ledig. Men man får tänka på pengarna. Näste helg är vi båda lediga fre-sön. Det ska bli gött.

I tisdags var jag och köpte en ny barnvagn. Äntligen så har jag min Emmaljunga Scooter. Helsvart blev den. Jättefin! Dock resulterade det i att min sambo inte pratade med mig resten av kvällen. Vi stod inte riktigt på samma sida gällande behovet med en ny vagn. Men jag fick ut 4000 kr mer än vanligt denna månad, och jag fick vagnen äckligt billigt. Så jag var nöjd.

Igår fick jag äntligen tummen ur och målade entrén. Nu ska det bara på ett lager till. Och det är där stressen kommer in.

Jag vill ju göra klart entrén så att jag kan bocka av den på listan. Sen så skulle jag vilja plantera sommarblommor i mina krukor. Och gräva upp i landet. Och rensa bort allt ogräs. Men jag hinner inte. Idag jobbade jag mellan 9 och 18. Imorgon jobbar jag mellan 8 och 15, sen är det direkt hem till svärföräldrarna för speedway och på söndag jobbar jag 13-19. Skulle i för sig hinna måla på söndag.... Men att jobba mitt på dagen är skitjobbigt. Man hinner ju inte med någonting. Måste hinna ut till en kompis med mitt fadderbarns födelsedagspresent. Och det kan ta ett par timmar =P

Usch, tiden bara rinner iväg. Imorgon kl 15 så är det bara 4 veckor kvar tills jag stämplar ut för semester.

#emmaljunga #scooter #måla #sommarblommor

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards