ejalh

Alla inlägg den 20 juni 2014

Av Em - 20 juni 2014 22:50

Då sitter man hemma i soffan och tar igen sig.

Sonen väckte oss kl 6 imorse. Varför sova när man är ledig liksom =) Vid tio bar av hem till svärföräldrarna och där har vi varit heeeeela dagen. Midsommarmat med allt vad det innebär, en promenad, tårta, lite slapp, grillat.

Det har varit trevligt i det stora hela, men det är alltid en påfrestning art vara där. Kusinerna håller inte ihop hela tiden utan ibland brister det. Och då gäller det att bryta mellan dem. A och jag smet till exempel iväg en sväng till lekparken och sen kollade vi på Askungen. Det som däremot retar mig mest är när svärföräldrarna ska hjälpa till att uppfostra min son. Vi har helt olika uppfattningar om hur sonen ska uppfostras och det blir ju förvirrande för honom. Han stod till exempel och skvätte vatten på kusinen. När han inte lyssnar på farfar när han säger till så säger farfar istället till kusinen att det är ok att hon skvätter tillbaka. Nej, det är inte ok. Vad lär sig barnen av det? Att det är ok att ge tillbaka med samma mynt? Vad händer när den ena slår den andra? Ska den andra börja slå tillbaka då? Åh, jag blir så irriterad. Då tog jag sonen och gick iväg en sväng. Han behövde få vara i fred.

Men som sagt, haft en i stort sett trevlig midsommarafton. Sonen har cyklat som en galning med ett stoooort leende på läpparna. Lovar att han drömmer om cykeln inatt.

#midsommar #kusiner #svärföräldrar #cykel

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards