ejalh

Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Em - 2 juli 2014 18:43

Var fortfarande inne i ett stim igår när det gäller att ta tag i saker som man hela tiden skjuter framför sig. Så efter frukosten så rensade jag ut två garderober i gästrummet som jag visste bara innehöll en massa skräp. Så befriande det är.

Till lunch blev det pannkakor och sällskap av sambon. Körde honom tillbaka till jobbet och så hem igen. På eftermiddagen blev det en tur till Sandra och Elias. Slängde snabbt i oss en kopp kaffe och sen var det cykling i lekparken som gällde. Hann tillbaka lagom till regnet kom. Fullt ös - medvetslös, blev det sen i någon timme innan det var dags att åka hem.

Sonen somnade på 30 min. Som det ska vara. Satte mig sedan för att göra en förteckning över alla mina böcker. Ca 250 st pocketböcker har jag. Och dem lånas gärna ut =)

Idag startade vi dagen vid 7. Klockan 9 var vi på vårdcentralen och lämnade blodprov. Nu är det bara att vänta en vecka på resultatet. Efter det så fortsatte bilen mot Jönköping och Leos Lekland. Det var jättefint. Och roligt hade han, pojken. Tre timmar senare var det dags att dra sig hemåt igen. Bara en snabb visit på Ica Maxi först, som till min glädje hade smaken på kvarg som inte vi har.

På väg hem hamnar vi i världens regnskur. Var tvungen att stanna på en parkeringsficka. Skakade och hade hjärtklappning. Fem minuter och sen gick det bättre. Fy fan när jag hamnar i sånt. Kommer hem och inser att jag har lämnat ett Jönköping med blå himmel, sol och 23 grader mot regn, mulet och 13 grader. Kände deppigheten sluka mig. Och önskade att jag aldrig hade tagit någon semester.

Nu sitter jag i solen och njuter av att den värmer. Nu är det gött med semester. Imorgon fortsätter jag nog med mitt städande. Fönsterputsning och ev lite fönstermålning kanske.

#HbA1c #leoslekland #hällregn #semester

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards