ejalh

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Em - 4 juli 2014 20:21

Jag har stenkoll på vädret. Jag kollar in SMHI:s app flera gånger om dagen. Idag visade den att det skulle bli varmt och halvklart. Äntligen kände jag.


Vaknar imorse till en strålande sol, vilket jag har gjort alla andra dagar med. Men dem har ju alltid slutat i regn....  Gick ut och satte mig för att försöka fånga några solstrålar mellan molnen. Sonen pool pumpades upp och fylldes. Och han badade faktiskt. Trots att vattnet var iskallt och solen inte värmde något. Kul hade han i alla fall.


Men hopplösheten kom sakta krypande inom mig. Enligt SMHI så skulle nästa vecka bjuda på regn, varenda dag. Fick åter känslan av att jag hatar semester. Samtidigt var jag förbannad över sambon som stack till Bornholm idag. Inte fan kommer jag att kunna/hinna göra något sådan under dem två veckorna som är kvar av min semester. Det känns så egoistiskt av honom att göra så. Framför allt när jag redan har varit hemma en (regnig) vecka ensam med sonen.


Men det var ju ingen idé att gräva ned sig i det. Inget jag kan göra nu ju. En liten gråtstund och sen så kändes det lite bättre. Solen visade sig mer och mer och humöret steg lite. A och jag tog oss en tur till närmaste affär och köpte glass och fredagsmys. Skönt att få röra på sig lite.


Nu sover sonen och jag sitter faktiskt ute på altanen och läser. Det är inte jättevarmt, men det duger. Och kollar jag på SMHI:s app nu så ser det bättre ut. Lite regn på söndag, men både måndag och tisdag ska bli fina. Hoppas de inte ändrar sig igen nu bara.


#SMHI #Bornholm #regn #sol 

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards