ejalh

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Em - 5 juli 2014 21:01

Här går det upp och ner, hela tiden.

Har haft en underbar dag. Vaknade kl 7 och som vanligt sken solen. Efter lite slapp i soffan så satte jag igång att putsa fönster. Har vridbara fönster i alla rum, utom i vardagsrummet men dem öppnas inåt. Trots vridbara så måste jag ta två av dem från utsidan. Klåparn som har satt in dem har monterat dem snett. Det fick jag erfara förra gången jag skulle tvätta dem. Jag vände ut och in på ett och sen fick jag inte tillbaka det. Sambon var tvungen att komma hem från jobbet. Men man lär sig. Så nu får jag ta stegen och putsa utifrån. Skönt med nytvättade fönster i alla fall.

Lite lunch och sen kom Bea med sonen Linus. Vi åkte ut till Korsberga och besökte en loppis. Jättefina saker. Sonen hittade till sin glädje en hel fryspåse med små bilar från filmen Bilar. 20 kr och när vi sen räknade dem så var det 40 st. Han var själaglad. När vi kom hem så ignorerade han nästan Linus. Bilarna var intressantare. Men lyckades locka honom med poolen.

Efter måååånga timmar med härligt snack så for till sist Bea och son hem. Men först rensade hon ogräs runt vinbärsbusken. Vilka bra vänner man har ;-)

Ett par mackor med makrill till middag och så sonen i säng. Idag var han inte svårsövd. Tack för det Bea! Nu njuter jag på altanen och börjar känna att det där med semester; det är nog inte så dumt ändå =)

#loppis #semester #tvättafönster

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards