ejalh

Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Em - 8 juli 2014 22:22

Så var det gjort. Årets besök i Ullared.

Klockan 8 i morse gick bilen med hela familjen hemifrån. Efter två och en halv timme var vi framme vid ett välbesökt GeKås. Herregud vad folk. Men ingen kö in. Skönt!

Lugnt och stilla började vi mata av avdelningarna. Sonen tyckte väl inte att det var så kul i början, men när vi gick upp till barnkläderna släppte det för honom. Han fick allt han pekade på plus lite till. Resultatet blev 6-7 t-shirts, 2 par jeans, 3 par mjukisbyxor, 2 långärmade tröjor, 4 kalsipper, strumpor och ett par badbyxor.

Nöjda gick vi sedan och åt lunch. Skippade restaurangen och tog kaffebaren istället. Pannkakor, bakad potatis och kycklingspett. Ner igen och nu var det dags för leksaksavdelningen. Medan pojkarna gick där så tog jag mig en tur på damavdelningen. Mötte upp pojkarna och sonen hade hittat huuuur mycket som helst. Lite fick vi säga nej till, men han fick det mesta han pekade på. Han var såå glad.

Sen hade sonen fått nog. Resten av butiken satt han längst upp på varuberget i vagnen. När vi var klara och stod i kassakön så slocknade hela butiken ett par gånger. Misstänkte att det åskade ute och när vi tittade ut så, mycket riktigt, ösregnade det. Innan vi gick ut ur butiken så stod dem och delade ut regnponchos. Vilken service måste jag säga. Så vi packade in sonen och vagnen (som han återigen satt i, ovanpå alla kassar) i en poncho, tog varsin på oss och sedan var det vara att börja traska mot bilen.

Hade samma känsla även denna gång som jag hade förra året. Att jag åker därifrån och har missat halva butiken. Jag vet att jag inte har gått i alla gångar och hörn, men jag vet att jag har sett det mesta. Resultatet av denna shoppingdag blev 1830 kr. Då är det mina grejer och hälften av sonens. Helt klart nöjd. =) Denna gång såg vi även filmteamet. Ett par stammisar också.

Och A var så duktig. Han busade lite, men i det stora hela så skötte han sig jättebra. Vi sa åt honom att han inte fick springa iväg, utan alltid vara hos någon av oss. Vi visade honom hur personalen var klädda ifall han skulle komma bort. Men det gick jättebra. En stor och förståndig kille är han. Ja, det gick bra för sambon med. Han som bara åkte för min skull handlade mest. Kunde knappt få bort han från herravdelningen.

Och apropå stor kille; han har sovit utan blöja i en vecka nu och inte en enda olycka har det blivit. Jippie!!


#Ullared #GeKås #leksaker #kläder #regn #åska #blöjfripånatten

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards