ejalh

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Far och flyg

Av Em - 4 augusti 2014 13:58

Idag ska jag och sambon tillsammans med hans familj till resebyrån. Mina svärföräldrar har bestämt sig för att bjuda oss på en barnfri resa utomlands. Det skulle bli mina svärföräldrar, vi och så min sambos syster. Låter kul, eller hur?

Låter jag skeptisk? Jo, lite. Har man läst tidigare inlägg så kanske man har förstått att drömmen för hösten är att bli gravid. Och om så blir fallet så kan jag inte resa utomlands nästa höst, som svärföräldrarna hade tänkt. Så där komma första skuldtanken. Att vi inte kan åka ifall jag ev skulle bli gravid.

Men så föreslog jag att vi skulle åka på våren istället. Även om jag skulle bli gravid så skulle det ju fungera. Man får ju flyga tom v 30 (om jag inte är helt fel ute). Och visst det verkar frid och fröjd från deras håll.

Men jag får ändå en klump i magen varje gång jag tänker på det. Jag ser bara en massa "problem". Ingen har kollat med min mamma om hon kan sitta barnvakt en hel vecka. Svägerskan har inte världens lättaste ex/pappa till sin dotter, så hon kommer att behöva fixa barnvakt i ett par dagar. Och i vanliga fall så är det svärföräldrarna som sitter barnvakt så fort det behövs.

Jag vet inte. Kanske är det bara kontrollbehovet som bråkar med mig. Men det andra gången bara det här året som jag känner att mina planer går i stöpen. Allt pga att man vill hålla något för sig själv.

Men nu kan jag lika väl skrika ut det. Jag försöker att fixa mitt blodsocker så att vi kan bli gravida!!!!!!!! Svärföräldrarna väntar, jobbet väntar. Alla frågar om det inte är dags snart. Alla verkar plötsligt komma ihåg saker jag sagt för 4 år sen. Att jag vill ha 4-5 år mellan barnen, att det vore skönt om A var blöjfri innan nästa kom. Men trots mitt kontrollbehov så kan jag inte se in i framtiden. Jag visste väl inte att det skulle vara så fruktansvärt svårt att sänka blodsockret, eller att sonen skulle bli blöjfri just denna sommar. Nu känner jag nästan en liten press. Att nu måste jag bli gravid i höst. Om inte annat för resans skull.

#utlandsresa #svärföräldrar #gravid

 
 
Bea

Bea

5 augusti 2014 21:03

Men gumma en utlandsresa kunde väl vara helt underbar...men varför inte ta med sonen? Fast jag kan mycket väl förstå att det skulle vara skönt att få vara barnfria lite du och J. Det behövs verkligen det med, dessutom kanske det kan vara bra med tanke på det du nämner om bebistillverkningen....fast i ärlighetens namn....tycker jag inte att du ska känna sådan press...skit i vad andra tycker om den saken...det kommer väl när det kommer....säg det om du inte vill säga att du jobbar på ditt socker just för att kunna bli gravid. Om inte annat så tycker jag nästan att "alla" i din närhet borde veta hur det ligger till för din del, att det inte bara är att se till att bli gravid...de vet ju att du har diabetes. Men jag kan förstå att du känner som du gör....absolut.

Vart har ni tänkt att åka då? Nyfiken och lite avis...jag kan hänga med som Nanny annars. (fniss)...
Förresten...idag har jag fått stå i Driven hela mitt pass....i DT-1:an.
Kram, saknar dig...

http://beatricer.bloggplatsen.se

Em

6 augusti 2014 14:53

Jo, det skulle vara gott med en utlandsresa. Tanken är att vi ska åka utan barn för att få vara lite barnfria någon gång.

Jag vet att jag ska skita i andra, men min längtan finns ju där också. Men självklart skulle ju lite mer förståelse vara önskvärt. =/

Vad kul, det är roligast i driven tycker nog jag. Vi måste ses snart. Saknar dig med....

Kram

 
Bea

Bea

6 augusti 2014 17:42

Jo jag kan förstå att din längtan....verkligen. Jag hoppas att det ordnar sig, vilket det kommer att göra förr eller senare. Jag hoppas att jag inte bidrar med att öka på din stress. Säg till i så fall. Det är det sista jag vill göra.
Ja nu börjar jag känna mig rätt så bekväm i Driven, har fått stå där i dag också, och ja det är kul där. Men antar att det snart blir dt:2:an nu med då snart, och dit längtar jag INTE.
Erik sa upp sig från Mc D idag. Han fick jobbet på Inwido....ständig natt...så där kommer det att rulla in pengar skulle jag tro....oj vad jag ska mjölka ungen på pengar nu... ;)

http://beatricer.bloggplatsen.se

Em

7 augusti 2014 09:56

Nejdå, du bidrar inte till det. Du är en av de få som inte pressar mig =)

Vad roligt för Erik. Tufft med ständigt natt, men han är ung och fixar nog det. Tycker absolut hans ska mjölkas ;-) Det ska kännas att man är vuxen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards