ejalh

Direktlänk till inlägg 11 september 2014

Val

Av Em - 11 september 2014 08:49

Det är så många val just nu. Val till riksdag, val kommunfullmäktige och val till landstingsfullmäktige. Och så måste jag välja vad jag vill ah för material i köket (nej, inget är bestämt än).

När det gäller riksdagsvalet så har jag ingen aning om hur jag ska rösta. Jag vet bara vad jag INTE ska rösta på. Nu får ju alla rösta precis som dem vill, det är ju det som är demokrati. Och så kan jag tycka att det kan vara klokt att kanske inte skrika ut vad man röstar på. Man röstar ju trots allt bakom ett grönt skynke. Men en sak undrar jag.... Dem som tänker rösta på SD, undrar hur dem tänker (vet att detta kan reta folk, men jag undrar verkligen. Har minst en kompis som har röstat på dem i tidigare val). Jag kände att jag ville ha mer kött på benen och inte bara gå på det som skrivs i media, även om de ger en ganska klar bild över vad det är för folk som sitter i deras stolar. Jag gick in på SD's hemsida och läste om vad dem tycker i de olika politikdelarna. Och visst låter det mesta ok. MEN det jag ställer mig frågande till och som får mig att inte ens överväga deras parti (precis, jag tänker INTE rösta på SD) är deras planer på att finansiera dessa löften. Det känns som rena fantasier. Jag skulle sammanfatta deras politik med - alla ska få det bättre, men ingen ska behöva betala för det. Och visst, det verkar ju vara så folk vill ha det. Gärna låga skatter, men 1:a-klassig behandling. 3 dagar kvar till valdagen. Jag får nog fundera lite till......

Efter semestern sa jag att det skulle bli skönt att komma tillbaka till vardagen och rutinerna, men nu vet jag inte. Det är ju skittråkigt. Det händer ju inget. Man går i sin stilla lunk. På jobbet är det lugnt, hemma händer inget och jag har väl inget direkt att se fram emot egentligen. Skrev tidigare att sambon verkar mer på när det gäller köksbytet, men jag vet inte. Det är ju bara jag som driver det framåt, som sitter och bygger upp skisser på IKEAs hemsida. Hade en skiss som jag var nöjd med, men så ville sambon bygga annorlunda så då sätter jag mig och bygger upp det köket. Men när jag ska visa resultatet så orkar han knappt sätta sig upp i soffan. Nu ska vi eventuellt åka till IKEA på lördag. Kommer att vara spänd men jag vet att jag kommer att bli besviken.....

I tisdags var vi och firade sambons systerdotter. Det var väl ok. Hon blev glad över presenterna i alla fall, trots att hon hade fått en surfplatta av sina morföräldrar. Då hennes mamma (min svägerska) inte har så mycket till ekonomi så väger morföräldrarna upp det med råge....

Igår var vi hemma hos svärföräldrarna efter jobbet. Sambon skulle hjälpa sina föräldrar att betala in depositionen på resan vi ska åka på i maj. Medan de gör detta så leker jag med sonen i deras "lekrum". Kul för sonen att leka med morsan när han är hos farmor och farfar. Men för att alla ska vara nöjda och glada så roar jag sonen så att de andra hinner fika och prata. Men det är ok, jag umgås ju inte med sonen alla andra dagar......

Avslutade dag igår med att få in Bomben-andelen i alla fall. Som tur är hade jag köpt en med. 250 kr rikare. Tjohoooo!!!!

#val #SD #vardag #rutiner #IKEA #kök #födelsedag #svärföräldrar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards