ejalh

Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Jag ger upp

Av Em - 30 september 2014 19:43

Jag ger snart upp hela grejen. Snart orkar jag inte bry mig längre. Sambon får väl som han vill. Får börja med mina piller igen så får sambon meddela när han är redo. För tydligen är det han och hans föräldrars önskan som går före (ja jag vet, är väldigt tufft emot dem nu). Men det är så det känns.

Och nej, jag blir inte mindre lycklig över att få ett höstbarn än sommarbarn. Men drömmen var om ett sommarbarn. Plus att vi har redan massa födelsedagar varje månad mellan aug och feb. Hade varit roligt (och ekonomiskt) att få barn innan den perioden.

Jag har kämpat ett helt jävla år med att få mitt blodsocker att bli bra. För vad? Inget. Inget roligt kom utav det. Varför ska jag nu fortsätta? Varför fortsätta och må dåligt så fort jag får ett dåligt värde? Självklart ska jag inte börja missköta mig totalt, men att slippa dåligt samvete när jag ligger högt eller när jag äter något dåligt hade varit skönt.

Min mamma skrev i ett sms (ang en annan sak) att jag brukar få som jag vill. Jag kan inte direkt påstå att det är så i detta fallet. Just nu känns det som om alla andra får som dem vill. Jag känner mig stressad och jag VET att jag inte ska göra det. Men som sagt, det går inte som jag har tänkt det.

Fy fan!!!!!!!!!!!

#gerupp #höstbarn #sommarbarn #diabetes #blodsocker #villbligravid

 
 
Ingen bild

Sandra

1 oktober 2014 05:30

Ja förstår din frustration
Men de e juh denna resan Jocke ibte vill gå miste om å nu e juh den bokad

Självklart förstår ja stt detta inte bara går å skjuta på för de e juh viktigt mwd ditt socker å allt de men varför inte låta de gå några månader å sen låta er båda få börja försöka

Man e 2 om å vilja ha ett barn och som du skrev själv så e de väl inte ett mindre älskat barn om de blir ett höst eller vinterbarn? Försök sköta kosten så bra du kan så kanske din kropp kommer sammarbeta snabbare ( kannas inte funkar bara för sockret) men du får helt enkelt låta de gå några månader till för att de ska kännas rätt för er båda!

Kämpa på å försök se allt i hans ögon :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards