ejalh

Alla inlägg under september 2014

Av Em - 7 september 2014 21:08

Jag börjar se ett mönster i mina blogginlägg. De infaller gärna efter en helg =)

Så även denna gång. Veckan har rullat på i sakta mak. Lite ledigt och lite vab. Sambon tog torsdag och fredag så jag har jobbat i fyra dagar nu. Vi är alla krassliga och snoriga. Men sonen får gå på,dagis i morgon i alla fall. Han är för pigg för att vara hemma. Vi testar i alla fall.

Annars händer det inte mycket i detta huset just nu. I tisdags hade jag ett snabbt besök av Bea, sen snabbt till bilbesiktningen (gick igenom utan en anmärkning) och sedan snabbt ner till banken efter att ha hämtat sambon. Skrev om ett lån och lyckades få lite rabatt på räntan. Fick samtidigt veta att det fanns utrymme att höja huslånet. Trodde vi hade mer lån än som var bra. Men det känns skönt att veta att möjligheten fanns. Köksdrömmarna blossade ju upp igen (inte bra), men denna gång känns det som om sambon är mer med på noterna. Men jag tar det kallt. Han får säga till när han är redo.

Nya tag nästa vecka. Hoppas att det händer något roligt....

#mönster #vab #ledig #bilbesiktning #banken #huslån #kökdrömmar

Av Em - 1 september 2014 10:37

Man brukar ju inte önska att helgen ska ta slut. Men denna gång gjorde jag det.

Det började redan i torsdags. Ringde till min diabetessjuksköterska med en fråga. Jag fick inte det svar jag ville ha, men som jag insåg senare var det rätta att ge. Mådde lite bättre efter en klippning och lite shopping på stan. På kvällen blev det jobb.

På fredagen så packade vi in oss i bilen och for till Uppsala. Det gick jättebra ända till Älvsjö (söder om Stockholm). Där började köerna. Dess gav inte efter förrän efter Upplands-Väsby (norr om Stockholm). Det brukar ta 30-60 min att åka samma strecka i vanliga fall, denna gång tog det två timmar(!). Men vi kom upp till slut och fick lite mat i magen. Några timmar senare kom lillebrorsan tillsammans med dotter och flickvän. Än så länge är det frid och fröjd.

Natten till lördag! Sonen vaknar efter en halvtimme och är jätteledsen och skriker nej, nej, nej! Låter precis som om han återupplever första mötet med mormors hund. Sätter mig i ett annat rum och får lugnt vagga honom till sömns igen. Att prata med honom är ingen ide. Ser ut som att jag ska få sitta och sova den natten, men efter ett par timmar så kan jag lägga ner honom.

Lördagen börjar lugnt. Vid tre kommer storebrorsan med sin familj. Vid fikat så får jag veta att dem ska få ett barn till. Inget planerat men heller inte ovälkommet. Blev jätteglad för deras skull, men det var samtidigt jobbigt. Resten av eftermiddagen och kvällen gick bra, men jag kände mig lite nedstämd.

Efter en lång dag så gick vi och lade oss. Och återigen vaknar sonen och är ledsen. Denna gång skriker han aj, aj, aj! Då han blivit biten av en geting tidigare på dagen så tror jag att det var det han återupplevde. Så det blev inte mycket sömn den natten heller.

Efter lite tårta hos storebror så styr vi bilen hem igen. Åter igen är det köer men inte lika illa som i fredags. A somnar i bilen och sover två timmar. Hann ända ner till Mjölby innan vi stannade.

Inte nog med allt detta så har sonen blivit dunderförkyld under helgen. Så idag kör vi en lugn dag hemma. Det behöver han efter denna helg som varit.

#helg #diabetes #klippning #uppsala #stockholm #köer #nattskräck #familj #kalas #bilresa

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards