ejalh

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Egentid

Av Em - 22 oktober 2014 20:24

Att få med allt i livet när man är småbarnsförälder är inte lätt. Har alltid tyckt att vi har varit duktiga på att få egentid. Visserligen har det varit lite ojämnt med det, men när jag väl började ta för mig lite så har det blivit egnetid både för mig och för sambon. MEN... samtidigt (vilket jag inte fick upp ögonen för förrän i helgen) har sambon och jag inte haft mycket egentid tillsammans. Och den är ack så viktig. I helgen hade sambon fixat barnvakt till sonen. Vi skulle äntligen komm aut och äta och sen gå på bio. Detta gick inte riktigt som det var tänkt. Jag åker till jobbet på morgonen (det var planerat). Men när jag är där så blir jag illamående och blir tvungen att åka hem. Vid tre piggnar jag till efter att ha sovit någon timme, spytt och varit allmänt slö. Vi bestämmer oss i sista minuten att vi trots allt ska åka på bio i alla fall och att sonen ska sova hos farmor och farfar. Det blir en OK kväll och vi fick en härlig sovmorgon. Men, vi fick inte hela kakan. Och enligt sambon så dög inte halva kakan riktigt lika bra.


Och jag VET att han dels skyller det på mig. Ja, jag åt väldigt mycket skit på fredagskvällen, men jag har aldrig blivit sååå dålig innan. Jag tror däremot att det var en kombination av dåligt matintag och utmattning. Så denna egentid var behövd, den kom bara några veckor för sent.


Söndagen började som sagt med sovmorgon. Bara att vakna när man själv vill är ju en liten sak som jag saknar något frukstansvärt. Efter frukost hämtade vi sonen hos svärföräldrarna och sedan bar det av ut till en crossbana utanför stan. Ett par kompisars son skulle prova köra. Frågade A om han ville, men han sa nej. Tills vi skulle åka hem, då ville han, Så nu har han blivit lovad att få prova nu på söndag. Efter crossbanan så blev det kvällsjobb för min del.


Magen har inte varit min vän i början av veckan men nu brar den räta sig till. Igår blev det som vanligt städning. Efter lunch kom Sandra på besök med sina två härliga ungar. Två killar som leker väldigt bra och en liten tjej som inte säger ett ljud. Känns som om vi är lite bortskämda Sandra!! 


Var på föräldrarmöte igår också. Det intressant. Alltid kul att höra vad de gör på förskolan. De säger att man ska vara nyfiken och fråga och titta på det dem sätter upp på väggarna. Men då får jag problem. För samtidigt vill de ju inte att man ska stanna och störa i deras arbete. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Trevligt var det i alla fall, mötet. Hamnade dock brevid två föräldrar som känner varandra privat och det blev väldigt mycket tissel och tassel där medan det var personer sotod och pratade. Det retade mig. Vuxna människor ska väl kunna vara tysta och lyssna. De betedde sig som småbarn. Och så hade jag en annan pappa på andra sidan som betedde sig likadant.


Imorgon jobbar jag sista dagen för denna vecka. Sen tar vi lite helgledigt.   


#egentid #vuxentid #småbarnsförälder #cross #illamående #föräldrarmöte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards