ejalh

Alla inlägg under november 2014

Av Em - 3 november 2014 09:18

Fast inte enligt meteorologerna. Men för mig är det höst. Lite mysigt är det. Man kan tänka ljus, krypa ner i soffan med en kopp te och en bra bok....

Oj förlåt, jag drömde mig visst bort. För det är en dröm. Att sitta och mysa med tända ljus och så, det finns inte i min verklighet. Skrev tidigare om egentid tillsammans med sin sambo. Och visst håller jag med sambon om har vi har det för lite. Men det finns annat man kan göra för att visa sin kärlek för in andra hälft. Blev sjukt irriterad på sambon igår. Som ni kanske har läst tidigare så är det alltid jag som nattar sonen om jag är hemma. Har inte lagt någon energi på att ändra på det då jag hellre lägger en nöjd son än att han ska somna ledsen. Igår så vill sonen att pappa ska lägga honom trots att jag är hemma. Känner en liten lättnad. Då säger min sambo "Nä, mamma får lägga dig". Men vad i helvete!!!!! Orsaken: sambon ville kolla på ett avsnitt av en serie som han följer. Det är ju roligt att han kan följa en serie *ironi*, för när ska jag kunna göra det? Plöjde igenom Greys Anatomy för ett tag sen. Då fick jag försöka hinna med så långa avsnitt som mjöligt varannan vecka när sambon hade en kompis över på tv-spelskväll.

Sambon insåg tillslut varför jag var irriterad. Han sa förlåt, och tror att allt är bra igen. Men det var ju inte bara att han gjorde så. Han gnäller ju samtidigt att jag bara sitter med mobilen och plattan när jag kommer hem sent på kvällen efter att ha jobbat. Ja men det ju för fan bara då jag har tid. Och så nu då, medan jag försummar min son. Han däremot kan ju sitta heeeeela dagarna och kolla sitt jävla YouTube.

Så, nu har jag fått gnälla lite till =P

Ny vecka är det i alla fall. Den kommer att avslutas i Stockholm och MonsterJam. Två nätter på hotell, gött!

#höst #egentid #orättvist #jävlamobiler #monsterjam

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards