ejalh

Alla inlägg den 26 december 2014

Av Em - 26 december 2014 10:08

Så var det Annandag jul. Äntligen är skiten över. Jo, så känner jag faktiskt.

I år var det vår tur att ha julen hemma hos oss tillsammans med sambons familj. Och den började så bra. A var helt exalterad på julaftons morgon då han ser att tomten har varit hos oss under natten. Det ligger paket under granen och det hänget en socka på sovrumsdörren. Även pepparkakorna och mjölken som vi ställde fram kvällen innan var borta. Sambon stökade med maten ovh vid halv två kunde vi äntligen sätta oss och äta.

So far so good.

Efter maten blev det Kalle och en timmes tjat från sonen att han ville öppna julklappar. Lyckades få med honom ut på en snabb promenad först innan vi dök på klapparna. Mycket leksaker blev det. Blev dock lite besviken över att han fick bara saker han inte önskat sig av farmor och farfar; mjukisdjur och lera. Det märktes på honom till och med att han inte tyckte det var så roligt.

Kl fem åker de hem. Detta är inte ovanligt. Jag hade sagt till sambon att allt efter kl 18 var bonus. De höll inte ut ens till dit. Och svägerskan gick och var "nere" hela tiden. Visst jag kan förstå att hon saknade sin dotter som firade med sin pappa.

Juldagen började ganska tidigt. Jag hick upp med sonen medan sambon låg kvar. Kl 13 åkte vi hem till svärföräldrarna för att fira jul igen, nu tillsammans med svägerskan dotter. Men skulle ju kunna tro att svägerskan skulle vara gladare idag, men nej då. Suck och stön, och skäll. Barnen får inte höras och de ska lyssna på en gång. Herregud, kusinerna gillar varandra. De leker bra ihop. Kan de inte få hållas dem gånger de ses. Därifrån kommer vi inte förrän kl halv åtta.

Så blandande känslor har jag efter denna jul. Ser fram emot nästa då vi ska fira med min familj. Låter kanske elakt, men när vi firar med min familj (oavsett om vi är här eller hos mamma) så känns det mer som jul. Med sambons familj känns det som om vi lika bra kunde ha firat en födelsedag.....

Men mina vänner verkar ha haft fina julaftnar. Det unnar jag dem verkligen. Nu fortsätter vi med sovrumsrenoveringen (vilket jag inte känner för alls).

#skitjul #julafton #bättrelyckanästagång #familj

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards