ejalh

Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Em - 4 februari 2015 21:49

Det är lätt att bli irriterad när grannen sätter igång sin maskin kl halv tio på kvällen. Men när detta innebär att vi får vår garageuppfart skottat så kan man acceptera det. Det är bra med en granne som gillar maskiner och har en snöslunga. =)

Idag har jag avverkat jobbdag 2 av 7. Gick kanon. Hade möte efteråt. Agerar mest som sekreterare, men det är roligt. Lugnt var det idag i alla fall. Igår var det dock kaos. Pensionärerna får rabatt på tisdagar och dessutom sålde vi färska kroppkakor från Öland i butiken. Kanske inte den bästa kombinationen, men så är det....

Idag när jag hämtade sonen på föris så visade han att de hade gjort pistoler av papper och sugrör (fråga mig inte hur). Rätt så häftig var den. Men är det verkligen lämpligt pyssel på förskolan? Att lära barnen leka med pistoler. Jag tycker inte det. Men nu var det gjort, sonen älskar den, så det är väl bara att göra det bästa av situationen. Snöbollskrig gillar han med. Den idén har han fått på föris. En lärare började kasta på honom och han ger ju så klart tillbaka. Snöbollskrig tycker jag dock är mer acceptabelt. Där kan man lättare styra vart bollen hamnar och om den hamnar fel så kommer reaktionen direkt. När de låtsasskjuter med pistoler så har de nog inte samma grepp om vad de gör. Ja, sonen har låtsaspistoler hemma. Men där tar jag ansvaret för att lära honom att man t.ex inte får sikta på människor. Här skjuter vi i luften eller på möbler. Tror inte att de har samma koll på föris.

Imorgon kör jag ett kvällspass. Kommer nog gå bra. Blir nog lika lugnt som vanligt. På lördag drar äntligen Melodifestivalen igång. Ska bli såå roligt. Eller vad säger du Bea? ;-)

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards