ejalh

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Em - 10 februari 2015 15:03

Fick igår en plötslig känsla av sinnesro. Tillvaron kändes riktigt bra. Hade precis varit på sjukhuset och haft ett riktigt trevlig läkarbesök. Han var imponerad av det jobb jag har gjort med mitt långtidsvärde och resultatet av det. Gårdagens resultat var visserligen två punkter högre än gången innan, men jag låg fortfarande under 70. Så nu är målet 65-64 (låg på 69 nu), men han tyckte att det kunde få ta längre tid än vad den senaste minskningen hade gjort. Långsammare och stabilare. =) Fick frågan om jag ville testa en ny blodsockerapparat. Den heter Freestyle Libre och är det senaste. Man slipper ta stickning fingret. Istället sitter det en sensor i överarmen. Kunde inte bestämma mig direkt. Är lite skeptisk mot sensorer, men den här skulle vara bra. Ska fundera på det i ett par månader, tills jag ska träffa sjuksköterskan igen. Får ta mig en ordentlig funderare, ställa plus mot minus.

Solen lös också underbart igår, vilket förmodligen bidrog till känslan.

Dock försvann denna känsla ganska fort när jag kom till jobbet. Ibland slår det mig vilket skitjobb man har. Man får ta emot fruktansvärt mycket skit och folk har väldigt många förutfattade meningar. Och man får inte göra något för att bita ifrån, "Då kan vi förlora en kund". Och noll i respekt. Vi ska bara vara där, vara trevliga och sköta vårt jobb. Ett hej ska väl inte vara så svårt att klämma ur sig, eller ett leende eller ett tack. Det är tur att man har så bra arbetskamrater som man ändå har.

Idag har jag försökt njuta av min lediga dag efter 7 dagar av arbete. Lite städning och sen en tur ut i lekparken och solen. Sonen började leka med grannpojken så jag kunde verkligen njuta av solen. Härligt! Imorgon blir det jobb igen.

#läkarbesök #HbA1c #freestylelibre #skitjobb #nollrespekt #solen

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards