ejalh

Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Em - 24 februari 2015 22:14

Idag var det då dags för läkarbesök på ögonmottagningen. När man är diabetiker så kollar man ögonbotten efter nya blodkärl, blödningar. Har aldrig haft sådana allvarliga så att de har behövts behandlas. Tills jag fick min son. Efter graviditeten så har jag haft många blödningar som har behandlats med laser. Åkte idag på en koll och hade inga planer på att göra någon laserbehandling. Tji fick jag. En oplanerad laserbehandling på vänster öga blev det. Fick även en remiss för återbesök om 6 veckor. Då ska jag laserbehandla vänster igen. Hade även en blödning på höger. Den gick dock inte att behandla. Har den blödningen inte försvunnit eller minskat till nästa besök så blir det en remiss till Linköping. Vad dem sen gör där har jag ingen aning om. Det fick jag inte veta. Vad jag däremot känner är att det inte kommer att vara en förbättring på ögat. Jag har ett relativt lågt, stabilt långtidsvärde på sockret. Och ändå har jag fått dessa blödningar. Kan ju inte göra något annorlunda. Tror väl å andra sidan inte att det är så farligt eftersom jag på senaste linsundersökningen såg bättre än vad jag har gjort innan. Men lite nervös är jag. Har gråtit en hel del idag. Inte blev det bättre heller när jag fick betala för två läkarbesök eftersom laserbehandlingen inte var inplanerad. 600 kr bara så där....

En lugn och slö eftermiddag avslutades med fackmöte. Det behövde jag. Lite egentid med ett härligt gäng arbetskamrater. Dagen avslutas bättre än den började.

Imorgon blir det en fullspäckad dag. Jobb till kl halv två, hämta sonen, klippa sig och så hämta sambon. Men jag räknar ner, 3 arbetsdagar kvar....

#ögonbotten #ögonläkaren #laserbehandling #facket #fackmöte

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards