ejalh

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Em - 13 april 2015 08:40

En helg med mestadels sol innebär att det händer saker här. I alla fall för mig.

I onsdags var vi och hämtade en soptunna för trädgårdsavfall. Åh, vilken bra uppfinning. Hade en ganska stor hög med grenar från när jag klippte äppelträdet förra helgen. Den högen klipptes i fredags ner och stoppades i tunnan. Tog kanske upp en tredjedel av tunnan. Sen var det bara att gå lös på resten av trädgården. Så nu är alla rosbuskar klippta och lite kärleksört rensat. Imorse tömde de kärlet och skiten är borta. Innan har jag tragglat med sopsäckar och så har de fått stå någon månad innan vi hade kommit iväg till soptippen. Så befriande.

Det blev IKEA i lördags =D Då sambon hade druckit till ganska sent kvällen innan vågade han inte köra bil. I vanliga fall blir jag glad när jag får chansen att köra lite längre sträckor. Men denna gång skulle vi ha med oss släp. Skitnervös till en början men det släppte sen. Det gick kanon. En erfarenhet rikare. Och ett matbord rikare. Så skitnöjd. Stolar införskaffade vi igår på lokal mark. Så skönt att bli av med det fula gamla bordet och de rangliga stolarna. Nu känns maktgruppen med som min stil.

Första dagen på sambons nya jobb idag då. Ska bli spännande och se vad han säger ikväll. Själv kör jag eftermiddagspass idag och sen tar jag två dagar ledigt igen =)

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards