ejalh

Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Har vi inte kommit längre?

Av Em - 18 april 2015 10:12

Idag startade jag dagen med att tömma diskmaskinen och sedan fylla densamma. Medan jag sen åt frukost så skulle jag hjälpa sonen med att ta fram målarfärg m tillbehör så han kunde måla en sten han fått av en dagiskamrat. Sambon har gjort sin frukost och sen suttit i soffan.

Det är 2015. Har vi inte kommit längre än att det fortfarande är kvinnorna som står för den största delen av aktivitet här hemma? När ska männen självmant börja göra saker hemma för att underlätta för alla eller vara självmant med sina barn? Hur ofta kan vi kvinnor vara hemma och bara vara i fred för att vår respektive är med våra barn? Alltså visst, här händer det väl någon gång varannan månad. Men då är det oftast sonen som går till honom. Jag skulle också vilja gå ner i gillestugan och kolla på tv utan att sonen kommer nerspringande hela tiden. Det är liksom 100 km/h hela tiden för en själv.

Det har varit två långa dagar. Torsdagen började tidigt med besök hos ögonläkaren. Fick laserbehandla på ena ögat. Solig resa hem och direkt till jobbet. Flera sa att jag såg trött och hängig ut. Kände efter ett sent jobbpass att det kanske inte var så klokt att jobba efter läkarbesöket. Och så upp ganska tidigt på fredagen igen och så ett 9-timmarspass på jobbet. Hem och lägga en övertrött unge och så däcka vid kl 22.

Ikväll blir det jobb igen. Sambon får hjälp med "barnpassningen" då svärföräldrarna kommer hit och kollar på speedway-GP.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards