ejalh

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Em - 14 maj 2015 15:29

Tre dagar snart avklarade i Cypern. Jag skriver avklarade för det är inte lätt alltså.

Kom ner natten mellan måndag och tisdag. Så pass sent så hotellet hade ställt in dricka och smörgås på rummet åt oss.

På tisdag var det bara att slänga sig i all inclusive-träsket. Ordentlig frukost. Sola och bada. Drinkar både i och utanför poolen. Lunchbuffé. Mer sola och bada. Middagsbuffé och sen var man ju helt färdig. "Tidig" kväll.

Samma procedur på tisdagen. Dock blev det baren på kvällen. Mindre drinkar för min del. Har legat skyhögt i blodsocker sen jag kom ner. Innan sängdags igår så var det uppe på 29,4. Inte så bra kanske.

Idag hoppade jag över frukosten. Istället för poolhäng idag så tog vi oss ner på stan. Fy fan!! Vi var borta i kanske tre timmar. Och det gnälldes heeeela tiden. Var det inte för varmt så var backarna för branta. Jag höll i kartan och fick höra stup i kvarten att nu måste vi gå åt fel håll. Och den ena vill gå åt höger och den andra till vänster.... Tillslut kom vi äntligen på bussen tillbaka till hotellet, vilket inte låg speciellt långt bort, och där intog vi lunch.

Själv tycker jag det var underbart att få rör på mig lite och få se lite. Inte bara ligga vid poolkanten hela tiden. Syntes på sockret också. Efter promenaden och en banan till frukost så låg jag på 9 till lunch.

Vi har haft kanonväder sen vi kom. De har hotat med regn varenda dag sen vi kom. Först idag så kändes det skönare att ligga på hotellrummet på eftermiddagen än vid poolen. Hoppas att regnet fortsätter hålla sig borta.

Saknar lin pojk fruktansvärt. Har dock lyckats att inte prata om honom. Visst har jag tänkt på honom och kollat efter saker jag skulle kunna köpa till honom. Däremot så är de andra rätt duktiga på att påminna mig om honom. Jobbigt, men något jag får försöka ta mig igenom.

Tre hela dagar kvar, sen är jag på väg tillbaka till min son. Tre låååånga dagar.

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards