ejalh

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2015

Mot slutet

Av Em - 7 augusti 2015 10:42

Nu är det bara helgen kvar. På måndag börjar allvaret igen. Och det kommer att bli en spännande höst. Mycket nytt som händer. Till och börja med så börjar sambon nytt jobb. 4-skift vilket innebär förmiddag-natt-eftermiddag/helg-ledig. Detta ska då kombineras med mitt butiksjobb som innebär varannan helg och kvällar. Men det ska nog lösa sig. Det finns ett jättebra verktyg som jag kommer att använda mig av. Det kallas för "planering". Och dem som känner mig vet att jag ääääälskar planering.

Slutet av semestern har varit riktigt bra. Dagen efter förra inlägget så fick vi fart och drog upp till mamma lite spontant. På fredagen åkte vi med Eckerölinjen och det var trevligt. Sonen älskar det. Och en perfekt båtresa att göra tillsammans med barn. Lagom stor båt och lagom länge på sjön. Åkte hem igen på lördagen, grillade hos svärföräldrarna på kvällen.

Hem, sova och sen på söndagen tog vi bilen ner till Malmö. Sambon har en kusin där och vi spenderade 4 underbara dagar i krokarna runt Malmö. På måndagen var vi i Malmös Folkets Park. Ett område mitt i Malmö fullt med lekplatser, hoppborgar, cykelbana där man kunde låna cyklar och en fontän som det var meningen att man skulle bada i. På tisdagen blev det bad i havet vid Falsterbo och lite korvgrillning i Skanörs gästhamn. Onsdagen spenderades i Västra Hamnen. Kollade på Turning Torso. Gick längs med strandpromenaden. Stannande i en rolig lekpark och så lite italiensk glass vid hamnen. Efter det blev det ett besök på Hallongården där sambon plockade en ask med hallon. På kvällen styrde vi sedan bilen hem. Helt underbar dagar med kanonväder. En roligt bra avslutning på semestern.

Nu är det att komma i ordning som gäller. Tvätta, städa och planera. Ska försöka njuta lite också de sista dagarna i den värme som äntligen har kommit. Ångrar lite att jag inte tog 4 veckor. Får göra det nästa år.

#semester #uppsala #eckerölinjen #malmö #turningtorso #västrahamnen #hallongården #falsterbo #skanör

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards