ejalh

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Em - 10 augusti 2015 23:14

Då var första dagen gjord. Den blev lite stimmig i början men den rätade ut sig.

Skulle besikta bilen idag. Men när jag kommer dit och ska anmäla min ankomst så står det att vi inte har någon tid inbokad. Jag VET att jag har betalat avgiften så det retar mig att tiden inte fanns. Får undersöka detta imorgon.

Hem igen för att en timme senare åka med sonen till föris. Som han har längtat. Och det var inga problem att lämna honom.

Hem ännu en gång för att ytterligare en timme senare dra till sjukhuset för ett läkarbesök. Där får jag en ny blodsockermätare som innebär att jag slipper sticka mig i fingret. Nu har jag en sensor på armen istället. Denna mätare läser av sockret 1 gång i kvarten och gör diagram av värderna. Skitsmidigt. Man får snabbt besked om sockret är på väg ner eller upp eller ligger stabilt. Sambon är inte så förtjust i den och det kan jag förstå. Men jag tänker prova den ett tag nu och hoppas att han blir van vid den också.

Apropå sambon så började han sitt nya jobb idag. Han var väl inte överförtjust i det men det är väl lätt och säga första dagen. Han fick hoppa på skift direkt. Och det var inte bra. Ska till Stockholm om två veckor. Då jobbar han helg. Så det blir bara jag och sonen som får åka. Precis som förra gången. Skittråkigt, men vad ska man göra. Han kan ju inte begära ledigt det första han gör. Nu gäller det att snabbt slänga in ett schema till dagis och sen börja byta pass på mitt jobb de dagar de krockar. Har lite och pyssla med i morgon med andra ord.

Bäst jag går och lägger mig.

#freestylelibre #semesternslut #backtowork

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards