ejalh

Alla inlägg den 17 augusti 2015

Av Em - 17 augusti 2015 23:22

I lördags när vi var på Öland så upptäcker min svärfar att våra framdäck är väldigt slitna. Inget vi tänkt på direkt. Det lustiga var att de var slitna längst in. Så pass att "armeringsnätet" syntes. Kunde ju inte göra så mycket åt det då.

Idag åkte jag till Eksjö. När jag har kört i typ tio minuter så börjar det dunka/slå vid höger framdäck. Fan, tänkte jag, där kom punkteringen. Går ut och kollar, men däcket ser ok ut. Då ser jag att längs med insidan av däcket så har det lossnat en 30 cm lång remsa med gummi. Precis där vi har sett slitaget. Snacka om att det gick lugnt resten av vägen till Eksjö. Inga omkörningar där inte. Inte på vägen hem heller. Ringde sambon på vägen hem och berättade. Han fick ringa däckfirman direkt och fixa en tid omgående. Så imorgon får vi nya fräscha däck. Det känns skönt.

Förutom den skräckupplevelsen så har dagen rullat på ganska bra. Hade fullt sjå och hålla ner volymen på sonen på förmiddagen så att sambon skulle få sova. Det sura var att så fort vi hade åkt hemifrån så vaknade han av byggjobbarna som håller på vid grannhuset. Imorgon ska bi försöka hålla oss hemifrån på förmiddagen och hoppas på att byggarna kan väsnas lite tystare. Annars får han köra med proppar =)

Körde kvällspass på jobbet. Gick bra, förutom att jag fick huvudvärk och mådde illa sista timmen. Hann inte tänka så mycket på det när jag slutade. Det var bara att slänga sig i bilen och åka hem för att avlösa sambon. Hann byta några ord med honom innan han for till sitt jobb.

Imorgon blir det då däckbyte. Lite födelsedagspresenter ska inhandlas och så kommer bB (bästa Bea) på besök. Kan bli en riktigt bra dag =)

#punktering #bildäck #däckbyte #nattskift

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards